הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקרה שני של 'אומיקרון' בארה"ב: תושב מינסוטה שביקר בניו יורק
הנדבק השני אובחן לאחר שביקר בעיר והשתתף בכנס שנערך במרכז ג'אביטס במנהטן, ועל כן רשויות הבריאות מבקשות מכלל הנוכחים בכנס להיבדק באופן מיידי. מנהלת מחלקת בריאות הציבור: "סבורים שנאתר את המקרה הראשון במדינה בתוך ימים אחדים"

רשויות הבריאות האמריקאיות הכריזו הבוקר (חמישי) על מקרה שני של הווריאנט 'אומיקרון' של נגיף הקורונה, פחות מיממה לאחר המקרה הראשון שאותר בצפון קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרכז ג'אביטס במנהטן שבו ביקר הנדבק השני (צילום: Shutterstock)

 

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), הנדבק השני אותר במחוז הנפין שבמינסוטה (המחוז המאוכלס ביותר במדינה, בו נמצאת העיר הגדולה מיניאפוליס). ב-CDC אף דיווחו על הנדבק ביקר בעיר ניו יורק לאחרונה, והשתתף בכנס אנימה בעיר ("Anime NYC") במרכז ג'אביטס, בין ה-19 ל-21 בנובמבר.

 

 

במחלקת בריאות הציבור של מחוז הנפין הוסיפו כי הנדבק מחוסן, והחל לסבול מתסמינים ב-22 בנובמבר. כעבור יומיים, ב-24 בנובמבר, הוא אובחן כחיובי לנגיף.

מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, המליצה לכל מי שנכח במרכז ג'אביטס בין ה-18 ל-22 בנובמבר לגשת ולהידבק באופן מיידי. עוד מסרה המושל כי מחלקת הבריאות בעיר תיצור קשר עם כלל הנוכחים על מנת לבקש מהם להיבדק, ונכון לבוקר יום חמישי לא אותרו מקרים מאומתים של הווריאנט בעיר.

 

 

עם זאת, בניו יורק מבינים שזו רק שאלה של זמן: "אנחנו סבורים שבימים הקרובים נאתר את המקרה הראשון של 'אומיקרון' בניו יורק", אמרה ד"ר מארי באסט, מנהלת מחלקת בריאות הציבור של מדינת ניו יורק.

 

מושל ניו יורק, קאת'י הוקול, מוקדם יותר השבוע (צילום: לשכת מושלת ניו יורק)

 

כאמור, אתמול (רביעי) אותר הנדבק הראשון בווריאנט בארצות הברית. ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות יעצו הרפואי הראשי של הנשיא ביידן, השתתף במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן, במהלכה חשף כי הנדבק אותר בצפון קליפורניה לאחר ששב מדרום אפריקה ב-22 בנובמבר.

עוד הסביר ד"ר פאוצ'י כי אותו אדם מחוסן 'באופן מלא', אך ככל הנראה לא קיבל זריקת בוסטר. 

"הנוסע שב מדרום אפריקה ב-22 בנובמבר ואובחן כחיובי לקורונה ב-29 בנובמבר. אותו אדם נמצא בבידוד ביתי, ועד כה כל מי שבא במגע עמו קיבל תוצאה שלילית בבדיקות. מדובר באדם שמחוסן באופן מלא וסובל מתסמינים בינוניים", הסביר ד"ר פאוצ'י, "ידענו שזה רק עניין של זמן עד שהמקרה הראשון של הווריאנט יגיע לארה"ב".

'אומיקרון", או ווריאנט B.1.1.529 בשמו הרשמי, אותר לראשונה בדרום אפריקה, ומאז התגלו עשרות מקרים נוספים במדינה ובבוטסואנה השכנה. בימים האחרונים מדינות נוספות בעולם דיווחו על מקרים מאומתים של הזן החדש, ביניהן ישראל, פורטוגל, בלגיה, איטליה, גרמניה, הולנד, בריטניה וקנדה. כאמור, כעת הווריאנט זוהה גם בארצות הברית.

ביום שישי האחרון אף התקיימה פגישת חירום של ארגון הבריאות העולמי במהלכה הווריאנט אומיקרון הוגדר כ"זן מעורר דאגה": "מספר המוטציות באומיקרון הוא חסר תקדים, וחלקן מדאיגות בגלל ההשפעה האפשרית שלהן על מסלול המגיפה הסיכון העולמי הכולל שקשור לווריאנט החדש מוערך כגבוה מאוד", אמרו בארגון הבריאות העולמי.

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE