הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכת הגניבות בלוס אנג'לס: 14 חשודים נעצרו - ומיד שוחררו מהכלא
מערכת המשפט בעיר המלאכים ממשיכה לפעול כמו דלת מסתובבת, וכעת ראשי העיר ומפקד המשטרה קוראים לבטל את המדיניות שאיפשרה לחשודים להשתחרר בערבות. גרסטי: "פתחנו מחדש חלקים גדולים של העיר...הגיע הזמן שנעשה את זה גם בבתי הכלא"

14 חשודים נעצרו בחשד למעורבות בסדרת מעשי שוד וגניבה שאירעו בלוס אנג'לס בשבועות האחרונים, אך כולם כבר הספיקו להשתחרר מהכלא. כך נמסר אמש (חמישי) מראש עיריית לוס אנג'לס ומפקד המשטרה המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוץ למרכז הקניות 'טופנגה קניון', בחודש שעבר

 

לפי מפקד המשטרה מייקל מור, 14 העצורים חשודים ב-11 מעשי שוד וגניבה שאירעו בין ה-18 ל-28 בנובמבר, לרבות האירועים במרכז הקניות טופנגה קניון בוואלי וב'דה גרוב' בעיר.

למרות העובדה שהחשודים הצליחו לגנוב סחורה בשווי 340 אלף דולר, מור הסביר שכולם שוחררו מהכלא במסגרת המדיניות של משרד התביעה המקומי. כזכור, מדיניות זו גובשה בתחילת משבר הקורונה, ומאפשרת לרשויות לשחרר חשודים ללא ערבות (כביכול כדי למנוע את התפשטות הקורונה בכלא).

 

 

במסיבת העיתונאים שנערכה אמש, מור וראש העיר אריק גרסטי קראו לבטל את המדיניות: "אנחנו זקוקים לעזרה של מערכת המשפט, של השופטים ושל בתי הכלא. מבחינת הקורונה, אנחנו נמצאים במקום טוב יותר כיום וחלקים גדולים של העיר נפתחו חדש", אמר גרסטי והמשיך, "אנחנו צריכים לפתוח מחדש גם את בתי הכלא".

חשוב לציין שמדיניות זו בוטלה ברחבי קליפורניה בשנה שעברה, אך מערכת המשפט בעיר לוס אנג'לס בחרה לפעול אחרת.

 

ראש העיר גרסטי ומפקד המשטרה מור, במהלך מסיבת העיתונאים ביום חמישי (צילום: AP)

 

בהמשך, מפקד המשטרה מור חשף כי החשודים גנבו סחורה בשווי 338 אלף דולר והסבו נזק לחנויות בגובה 40 אלף דולר. כמו כן, מור אמר שישנם חשודים נוספים שטרם נעצרו, והמצוד אחריהם נמשך.

רבים הפנו אצבע מאשימה כלפי התובע הראשי במחוז לוס אנג'לס, ג'ורג' גסקון, שנבחר בשנה שעברה לאחר שהתחייב ליישם את הבטחת הבחירות המרכזית שלו ולבצע רפורמה משמעותית במערכת הענישה, לרבות ביטול הדרישה לשלם דמי שחרור בערבות בפשעים שאינם אלימים, וביטול עונש המוות באופן גורף.

אמש גסקון פרסם הודעה שבה התחייב להעמיד לדין את כלל החשודים בסדרת הפשעים בעיר: "המשרד שלנו פועל עם גופי אכיפת החוק, וברגע שנבחן את כל הראיות נוכל לקבוע איזה סעיפים יופיעו בכתב האישום. מכת הגניבות פוגעת בכולנו: בעסקים, בעובדים ובלקוחות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE