הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שעות ספורות לאחר שהואשמו בהריגה: הורי היורה ממישיגן הוגדרו כ"נמלטים"
התביעה במחוז אוקלנד הודיעה הבוקר באופן רשמי כי הורי הנער מואשמים ב-4 סעיפים של הריגה ללא כוונה תחילה; התובעת חשפה שורה של מחדלים מצד ההורים, לרבות התעלמות מהודעות שהועברו מהנהלת בית הספר ועוד

הוריו של איתן קרמבלי, התלמיד שירה למוות בארבעה מחבריו לספסל הלימודים ביום שלישי האחרון, הואשמו הבוקר (שישי) בארבעה סעיפים של הריגה ללא כוונה תחילה. כך מסרה התובעת הראשית במחוז, קרן מק'דונלד, שאף חשפה פרטים נוספים על האירוע.

התפתחות משמעותית נרשמה כעבור כשלוש שעות, כאשר שריף המחוז מייקל בושארד הודיע ששני ההורים נמלטו מביתם. כעת מתקיים מצוד נרחב אחריהם, בעזרת משרד ה-FBI בדטרויט ושירות המרשלים.

 

 

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'יימס וג'ניפר קרמבלי, בתמונות שפורסמו לפני זמן קצר ע"י רשויות החוק במישיגן (צילום: משרד השריף במחוז אוקלנד)

 

למעשה, בימים האחרונים התובעת רמזה על האפשרות שהוריו של קרמבלי - ג'יימס וג'ניפר - יועמדו לדין בגין מעורבותם. הבוקר היא הודיעה רשמית שכל אחד מהם מואשם בארבעה סעיפים של הריגה ללא כוונה תחילה. אם יורשעו, הם עלולים להישלח לעד 15 שנה בכלא.

"היורה אומנם היה זה שנכנס לבית הספר ולחץ על ההדק, אבל ישנם אנשים נוספים שתרמו לכך", אמרה התובעת בפתיחת מסיבת העיתונאים.

כפי שדווח בימים האחרונים, הרשויות חשפו כי כלי הנשק שבו השתמש קרמבלי - אקדח חצי אוטומטי בקוטר 9 מ"מ מסוג 'סיג סאוור' - נרכש ע"י ג'יימס קרמבלי ביום שישי שעבר: "האקדח נרכש ב-26 בנובמבר בחנות Acme Shooting Goods באוקספורד, ועובד החנות אישר כי איתן נכח במקום בעת הרכישה", מסרה התובעת הבוקר.

 

 

עוד נודע כי כשבוע לפני הירי, מורה דיווח להנהלת בית הספר שראה שהנער חיפש בטלפון שלו מידע על רכישת תחמושת, ועל כן הודעה הועברה לאמו: "הנהלת בית הספר התקשרה לג'ניפר קרמבלי והודעה הושארה בתא הקולי. לאחר מכן נשלח מייל, אך ההורים לא הגיבו לכך", אמרה התובעת והמשיכה, "כעת אנחנו יודעים לומר שבאותו היום, ג'ניפר שלחה הודעת טקסט לבנה שבה כתבה: 'LOL, אני לא כועסת עליך, אתה פשוט צריך ללמוד איך לא להיתפס'".

כזכור, הוריו של היורה הגיעו לבית הספר כשעתיים עד שלוש לפני שבנם החל במסע ההרג, זאת כדי להיפגש ולדון בבעיות התנהגות של הנער. הבוקר, התובעת מק'דונלד חשפה כי ההורים עזבו את בית הספר ובנם חזרה לכיתה.

 

ג'יימס וג'ניפר קרמבלי, במהלך הדיון הראשון שנערך לבנם (צילום: משרד השריף במחוז אוקלנד)

 

בהמשך, כאשר התקשורת המקומית החלה לדווח על תקרית הירי בבית הספר, ג'ניפר קרמבלי שלחה הודעת טקסט נוספת לבנה שבה כתבה: "איתן, אל תעשה את זה". במקביל, ג'יימס קרמבלי חייג למוקד החירום 911, דיווח על כך שלא מוצא את אחד מכלי הנשק שלו ואף הוסיף כי הוא סבור שבנו הוא היורה.

חקירת האירוע אף חשפה כי כלי הנשק היה במגירה לא נעולה בחדר השינה של ההורים.

 

התובעת קרן מק'דונלד, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

כזכור, הדיווחים הראשוניים על תקרית הירי בתיכון אוקספורד - כ-60 ק"מ צפונית מדטרויט - התקבלו ביום שלישי בסביבות השעה 1:00 בצהריים (שעון מקומי). לפי משרד השריף במחוז אוקלנד, יותר מ-100 תלמידים ומורים חייגו למוקד החירום המשטרתי 911 ודיווחו על הירי.

אירוע הירי הקשה גבה את חייהם של ארבעה תלמידים: טייט מייר בן ה-16, חנה סיינט-ג'וליאנה בת ה-17, מדיסון בולדווין בת ה-17 וג'סטין שילינג בן ה-17. תשעה בני אדם נוספים - מורה ושמונה תלמידים - נורו ונפצעו.

היורה יועמד לדין כבגיר, והוא מואשם בביצוע מתקפת טרור, ארבעה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה, שבעה סעיפים של ניסיון רצח ו-12 סעיפים של החזקת כלי נשק במהלך עבירה פלילית.

 

איתן קרמבלי, שרצח ארבעה מחבריו לספסל הלימודים (צילום: משרד השריף במחוז אוקלנד)

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE