הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהיג המיעוט טוען כי אין צורך להתנצל עוד בפני עומאר – ומצביע על הצביעות של הדמוקרטים
קווין מקארתי יצא להגנתה של לורן בוברט, שהתנצלה על ההתבטאות האנטי-מוסלמית שלה – מה שלא הספיק עבור הדמוקרטים. "אנחנו צריכים להנמיך את הטמפרטורה בקונגרס"

מנהיג המיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי (קליפורניה), ניסה לשים סוף לסכסוך בין הנציגה הרפובליקנית לורן בוברט מקולורדו, לנציגה מהסקווד עילהאן עומאר ממינסוטה – אשר מחליפות מהלומות תקשורתיות בשבועות האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לורן בוברט, קווין מקארתי, עילהאן עומאר (צילום: איי.פי, Getty Images)

 

מקארתי אמר כי בוברט לא צריכה להמשיך להתנצל על ההתבטאויות האנטי-מוסלמיות שאמרה נגד עומאר, והאשים מנהיגים דמוקרטיים על כך שהם מטפלים בעבירות חמורות של חברי המפלגה שלהם בכפפות משי. "מה שמעניין אותי, האם מישהו מכם התייחס לדברים שנאמרו לגביי, שאני עובד עם הקו קלוקס קלן?", שאל מקארתי את הכתבים בהתייחסו לציוץ של חברת הסקווד אלכסנדריה אוקסיו-קורטז.

"האם מישהו מהצד שלכם התייחס אז כאשר עומאר טענה שהסיבה היחידה שאני תומך בישראל היא בגלל הבניימינים, ומעולם לא קיבלתי התנצלות פומבית או שיחת טלפון?", הוסיף מנהיג המיעוט. "האם מישהו בצד שלכם, אמר משהו כאשר חברת הקונגרס עומאר התייחסה לאמריקה ולטליבאן כשווים? אני חושב שכאשר מישהו עושה משהו לא בסדר, הוא פשוט צריך להתנצל".

מקארתי אמר כי הוא שוחח עם בוברט, וחיזק אותה על כך שהיא התנצלה באופן פומבי וגם אישי. "אנחנו צריכים להנמיך את הטמפרטורה של הקונגרס הזה. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולדבר אחד עם השני. כאשר יש חילוקי דעות, אם משהו משתבש, מתנצלים על זה – בדיוק כמו שעשתה לורן בוברט".

 

 

המנהיג הרפובליקני הוסיף כי הוא שוחח עם מנהיג הרוב של בית הנבחרים, סטני הוייטר, אשר תיאר את דבריה של בוברט כ"נתעבים ומסוכנים", וקרא למפלגה הרפובליקנית "להתנקות מהסוג הזה של התנהגות רעילה".

כמו כן, יותר מ-30 דמוקרטים קראו להרחיק את בוברט מוועדות התקציב ומשאבי הטבע של בית הנבחרים, אך לא ברור אם ואילו צעדים משמעתיים ינקטו המנהיגים הדמוקרטים.

כזכור, הסכסוך המתוקשר בין השתיים החל כאשר בוברט צולמה נואמת אל מול תומכיה, ומספרת להם סיפור בעל רטוריקה גזענית. היא אמרה כי היא נתקלה בעומאר במעלת של בניין הקפיטול, וראתה מרחוק שוטר רץ לעברם, "עם דאגה על פניו", במטרה למנוע את סגירת הדלת. אז, בוברט סיפרה, "אני אמרתי, 'טוב, אין לה תיק גב. אנחנו נהיה בסדר".

עומאר תקפה את בוברט, והאחרונה פרסמה התנצלות פומבית, ואף התקשרה לנציגה הדמוקרטית – אך אף אחד מהניסונות לפיוס לא סיפקו את עומאר, שערכה ביום שלישי האחרון מסיבת עיתונאים שם טענה ל"אסלאמופוביה" מצד בוברט ופוליטיקאים רפובליקנים אחרים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE