הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שימו לב: כך תדעו אם אתם רגישים לגלוטן
תזונה ללא גלוטה אשר הייתה שייכת בעבר לצליאקים בלבד, כיום הולכת וצוברת תאוצה הן בעקבות רגישות לגלוטן והן בעקבות בחירה בריאותית. אך חשוב להכיר ולעשות שימוש בתחליפים בריאים ולוודא כי לא חסרים לכם חומרים חשובים בגוף. הנה כל מה שכדאי לדעת

הגלוטן הינו למעשה חלבון הנמצא בתוך החיטה, וכיום ניתן לראות כי יותר ויותר אנשים מפתחים רגישות לגלוטן הבאה לידי ביטוי בתסמינים שונים כגון כאבי בטן, גזים, בטן נפוחה, בעיות עיכול, שלשולים או עצירות, עייפות לאחר האוכל, כאבי ראש, ועוד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדרך הפשוטה ביותר לגלות האם אתם רגישים לגלוטן היא פשוט להוריד את חומר הגלם מהתפריט שלכם למשך כמה שבועות, ולבדוק האם אתם אותם תסמינים לא נעימים נעלמים. אם אתם בוחרים להימנע מגלוטן, מכל סיבה שהיא, חשוב שתכירו את התחליפים הבריאים הקיימים. 

כוסמת

מומלץ לבחור בכוסמת הירוקה, הערכים שלה גבוהים יותר והיא בריאה יותר. הכוסמת הירוקה מתאימה יותר לאפייה של לחם, להכנת טורטיות או לאפיית מאפים שונים, והכוסמת החומה, מתאימה להכנת תבשילים בדומה לאורז. כוסמת עשירה מאוד בחלבון, ברזל, אבץ, סלניום, מגנזיום ונוגדי חמצון המונעים דלקת.  

קינואה

דגן עשיר מאוד בחלבון, היא מכילה את 9 חומצות האמינו החיוניות לגוף, דלה בשומן, מפוצצת בנוגדי חמצון וסיבים תזונתיים, דלה בקלוריות ויש בה כמויות של וויטמינים ומינרלים. בנוסף, היא מאזנת את רמות הסוכר בגוף ותורמת לתחושת שובע. ניתן להכין מהקינואה תבשילים שונים, לחם ומאפים. אפשר למצוא אותה בצבע לבן, אדום ושחור.

אורז  

עדיף לבחור באורז מלא או בסמטי, לו ערך גליקמי נמוך. באורז יש פחמימות, חלבונים, חומצה פולית, וויטמין B1 ועוד.

בטטה

בעלת ערכים תזונתיים גבוהים, שפע של סיבים תזונתיים וחלבון. כמו כן, היא מתעכלת במהירות. ניתן להשתמש בה כתוספת למאכלים שונים, מאפים, עוגות, לאכול עם הסלט ועוד. 

קטניות 

השפע כאן בלתי נגמר: שעועיות שונות, עדשים מכל הסוגים, חומוס, פול ועוד. קטניות עשירות בסיבים תזונתיים, חלבונים, ויטמינים, סידן, ברזל, אשלגן ועוד. הן תחליף נהדר לדגנים וניתן לשחק איתן לא מעט במטבח ולהעשיר את התפריט בערכים גבוהים, סיבים תזונתיים ולגרום לתחושת שובע מוגברת בעזרתן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE