הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיליונים קוראים למושל קולורדו להעניק חנינה לצעיר שקיבל 110 שנות מאסר
בשבוע שעבר נגזר דינו של נהג משאית שגרם לתאונת שרשרת, שהביאה למותם של ארבעה בני אדם. כמעט 4.5 מיליון בני אדם חתמו על עצומה הדורשת להקל בעונשו של בן ה-26

בשבוע שעבר, בית המשפט בקולורדו העניק גזר דין שנוי במחלוקת, כאשר גזר 110 שנות מאסר על נהג משאית שגרם לתאונת שרשרת קשה, במהלכה נהרגו 4 בני אדם ושישה אחרים נפצעו. לצד הצער והאובדן, רבים חשים כי העונש הוא מוגזם – וכמעט 4.5 מיליון בני אדם חתמו על עצומה הקוראת למושל קולורדו להעניק חנינה או להפחית את עונשו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוגל אגילרה-מדרוס בגזר הדין 

 

כזכור, רוגל אגילרה-מדרוס, נהג משאית בן 26 מטקסס, נידון ביום שני ל-110 שנות מאסר לאחר שהורשע בסוף אוקטובר באישומים הקשורים לתאונה הקשה שאירעה באפריל 2019 בליקווד. סרטון מזירת התאונה הראה כלי רכב שעלו בלהבות בעקבות ההתנגשות, וכאמור הביאה למותם של ארבעה בני אדם בטווח הגילים 24 עד 69, ופצועים רבים, בהם חמישה ילדים שהיו באוטובוס בית ספר.

המשאית בה נהג אגילרה-מדרוס נשאה עצים, אז הוא התנגש ברכבים שעצרו בעקבות תאונה קודמת שאירעה. הנהג, שהיה אז בן 23, טען שהבלמים של המשאית לא עבדו – מה שהוביל לתקרית.

העצומה הראשונה הקוראת לחפותו של אגילרה-מדרוס נפתחה לאחר התקרית, על ידי תושבת קולורדו הת'ר גילבי. שם נכתב כי: "תאונה זו לא הייתה מכוונת, וגם לא הייתה מעשה פלילי מצד הנהג. אף אחד מלבד חברת ההובלות שבה הוא מועסק\הועסק, לא צריך לתת דין וחשבון על התאונה הזו".

"לבן ה-23 אין שום דבר ברשומות הנהיגה שלו או בעברו הפלילי. הוא נענה לכל בקשה בודדת של בתי המשפט ושל החוקרים. הוא עבר את כל בדיקות הסמים והאלכוהול, כולל בדיקה כימית", נכתב. "לא, אנחנו לא מנסים לגרום לזה להיראות פחות כתאונה טרגית, בגלל שכן, חיים אבדו. אנחנו מנסים להטיל אחריות על האדם שצריך להיות אחראי. חברת ההובלות עברה מספר בדיקות מאז 2017, וגילו מספר הפרות מכניות. רוגל לקח אחריות, הופיע והתנצל עמוקות בפני המשפחות, שחלקן אפילו סלחו".

 

זירת התאונה (צילום: מתוך טוויטר)

 

לאחר גזר הדין, היא שינתה את תוכן העצומה וקראה למושל ג'ארד פוליס להעניק לצעיר חנינה או להקל על עונשו על פי הזמן שכבר ריצה בבית הסוהר בזמן החקירה והמשפט.

בגזר הדין של יום שני, השופט א' ברוס ג'ונס אמר שהוא לא היה מיישם את העונשים ברציפות אם הייתה לו ברירה, אבל חוק המדינה מחייב אותו לעשות כך.

עיתון 'הדנוור פוסט' פרסמו מאמר מערכת, שם גם דחקו לשנות את העונש. "אנחנו לא מתכוונים לערער את פסק הדין, אגילרה-מדרוס אכן הרג ארבעה אנשים ופצע אחרים באורח קשה בתאונה הטראגית הזו. אבל אנחנו כן חושבים שיש הבחנה חשובה שהחוק לא מאפשר למושבעים או לשופט לעשות. בן ה-26 לא היה שיכור. הוא לא נהג בכוונה בפזיזות כי מיהר, או כי חיפש ריגושים או ברח מהמשטרה. הוא אפילו לא היה כועס כשהמשאית שלו האצה במורד הכביש ללא שליטה".

בהצהרה לערוץ, התובע המחוזי של מחוז ג'פרסון, אכלסיס קינג אמרה היא עומדת מאחורי האשמות נגדו. "הטרגדיה הזו הייתה הרסנית לקורבנות, לשפחות ולקהילה כולה. מעשיו והחלטותיו של מר אגילרה-מדרוס הביאו לאובדן של ארבע נפשות, לפציעות קטלניות של הניצולים, וכפי ששמענו אותם מציינים במהלך הדיון בגזר הדין – השפעות חמורות על המשפחות והיקרים להם".

דובר מטעם משרדו של מושל קולורדו, מסר בתגובה כי "אנחנו מודעים לנושא הזה, והמושל והצוות שלו בוחנים כל בקשת חנינה בנפרד".

העצומה לזכותו של אגילרה מדרוס ראתה את הזינוק הגבוה ביותר באתר של Change.org, כאשר יותר מ-45 אלף בני אדם חתמו עליה בשעה ביום רביעי.

 

 

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE