הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתכננת הריון? הכירי את השינויים התזונתיים שכדאי שתעשי כבר עכשיו
נשים רבות אשר נכנסות להריון מבצעות לא מעט שינויים באורח החיים ובתזונה, אך למעשה, את אותם שינויים מומלץ לעשות כבר לפני תכנון ההריון. הנה כל מה שחשוב שתדעי

כולן יודעות כי התזונה בזמן הריון הינה קריטית וחשובה, אך לא הרבה יודעות כי התזונה לפני תכנון הריון הינה קריטית אף היא. יותר ויותר מחקרים של השנים האחרונות מראים כי תזונה בריאה ונכונה חודשים לפני תכנון ההריון יכולה לשפר באופן ניכר את תקופת התכנון. הנה חמש סיבות לכך:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


להשלים חוסרים תזונתיים

 מחקרים אשר נעשו בתחום מצאו כי  רוב הנשים בגילאי 18 ועד 44 לא צורכות מספיק ויטמינים A,D,E,C, חומצה פולית, ואף לא צורכות כמות מספקת של סידן. בנוסף, כמחצית מהנשים לא צורכות מספיק ברזל, ויטמין B12 וויטמין B1.  

השפעה חיובית על הביצית ועל תא הזרע

בזמן ההבשלה שלה הביצית עוברת שינויים גנטיים במהלכם היא פגיעה להשפעות הסביבה. אם אין חוסרים תזונתיים או חשיפה לרעלים כמו עשן סיגריות, הביצית תהיה מוכנה להפרייה במצב האידאלי. בנוסף, תא זרע נוצר 3 חודשים לפני שמוכן להפרייה ובתקופה זו גם הוא עובר שינויים גנטיים ופגיע להשפעות הסביבה.

תזונה לפני הריון הינה התזונה של העובר בימיו הראשונים

בימים הראשונים לאחר ההפרייה המקורות היחידים של העובר לאנרגיה, וויטמינים ומינרלים הדרושים להתפתחותו התקינה הם מה שיש בביצית, וזה תלוי בתזונה שלך לפני ההריון.

לעזור לקראת תקופת הבחילות

בתחילת ההריון יכולים להיות שינויים בהעדפות המזון שלך, כמו כן, ייתכן ותסבלי מבחילות והקאות שישבשו צריכה סדירה של אוכל. עם זאת, אחרי תקופה שבה התזונה שלך הייתה מאוזנת וטובה, תוכלי לעבור את התקופה הזאת על הצד הטוב ביותר.

תזונה לפני הריון יכולה למנוע סוכרת

מחקרים מצאו קשר ישיר והדוק בין שינוי תזונה לפני ההריון (כלומר, מעבר לתזונה מאוזנת ובריאה) לבין סיכון נמוך יותר לסוכרת הריון. המסקנה? הכנה תזונתית להריון שלך יכולה להפחית באופן ניכר ומשמעותי את הסיכון לחלות בסכרת הריון.  

96% לא
4% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE