הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית ספר בניו יורק החליט לאסור על שירת 'ג'ינגל בלס' – בטענה לגזענות נגד שחורים
מוסד הלימודים החליט שלא להכניס את המזמור הפופולארי לרשימת השירים, כי הוא הושמע לראשונה במאה ה-19 במהלך הופעה של לבנים שצבעו את פניהם לשחור

חלק מתושבי ניו יורק זועמים לאחר שבית ספר מקומי בצפון המדינה החליט שלא להשמיע את שיר חג המולד המסורתי, 'ג'ינגל בלס' – בטענה לסממנים גזעניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בית הספר היסודי Council Rock, החליט להוציא את המזמור המפורסם מרפטואר החגים של בית ספר, מכיוון שהשיר הושמע רבות במופעי 'מינסטרל', הופעות שהיו פופולאריות במאה ה-19 סביב חייהם של אפרו-אמריקנים, המוצגות על ידי שחקנים לבנים שצבעו את פניהם בשחור. כך על פי מאמר אקדמי של הפרופסור קינה המיל מאוניברסיטת בוסטון, שפורסם בשנת 2017.

מוסד הלימודים החליף את השיר באחר, שאין לו "פוטנציאל להיות שנוי במחלוקת או פוגעני", אמר מנהל בית הספר, מאט טפון, ל'רוצ'סטר ביקון', שדיווח לראשונה על ההחלטה ב-23 בדצמבר.

מפקח מחוז בית הספר המרכזי של ברייטון, קווין מקגוון, הגן על ההחלטה על רקע הזעקה המתמשכת של אנשים שגינו את בית הספר על שינוי מסורת החגים הפופולארית, שלטענת המבקרים היא לא מזיקה.

"זה לא 'ליברליזם משתולל' או 'ביטול תרבות במיטבה' כפי שהציעו אחרים", כתב מקגוון. "אף אחד לא אמר שאסור לשיר 'ג'ינגל בלס' או אי פעם הציע זאת לילדים. אני יכול להבטיח לכם שהמצב הזה אינו ניסיון לקדם אג'נדה".

מקגוון אמר כי "זה לא מדובר בהחלטה פוליטית, זו הייתה החלטה פשוטה ומתחשבת בתוכנית הלימודים", והוסיף כי המורים "לא דנים בפוליטיקה עלהשיר או כל דבר אחר בנוגע להיסטוריה שלו" עם תלמידי בית הספר.

הפרופסור המיל הגיב לעיתון 'ביקון', שהוא היה "די בהלם שבית הספר הסיר את השיר מהרשימה שלו... בשום אופן לא המלצתי להפסיק לשיר אותו על ידי ילדים. מטרת המאמר שלי היה לספר את הסיפור של הביצוע הראשון של השיר, אני לא מחבר את זה למסורת חג המולד הפופולארית ששרים את השיר עכשיו".

"עצם הפופולאריות של השיר קשורה עם הלחן המאוד קליט של השיר, ולא רק במונחים של מקורותיו במסורת המינסטרל... הייתי אומר שצריך לשיר וליהנות ממנו, ואולי לדון בו", הוסיף.

אבל על פי מפקח המחוז, 'ג'ינגל בלס' לא היה צריך להיות בתוכנית הלימודים מלכתחילה. מקגוון כתב כי "זה אולי נראה מטופש לחלק, אבל העובדה ש'ג'ינגל בלס' הוצג לראשונה במופעי מינסטרל, שבהם שחקנים לבנים צבעו פניהם לשחור, באמת משנה כאשר מדובר בשאלות של מה אנחנו מלמדים בבית הספר".

"אני שמח שהצוות שלנו עצר את השימוש בשיר כאשר למד ע הנושא, שיקף והחליט להשתמש בחומר אחר כדי להשיג את אותה מטרה בכיתה. הצוות שלנו גילה שניתן להשיג את המטרה הפשוטה שלהם על ידי שירת כל אחד מתוך שירים רבים בכיתה, ולכן הם בחרו פשוט לבחור שירים אחרים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE