הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת כספי סיוע לעסקים קטנים: צעיר מפלורידה השיג במרמה מיליוני דולרים, ויצא לרכוש למבורגיני ושעוני רולקס
בין היתר, ולסקי ברוסי מפורט לודרדייל השתמש במיליוני הדולרים שהשיג במרמה על מנת לרכוש לעצמו למבורגיני חדשה, בגדי מעצבים ותכשיטים יקרים. כעת, התביעה הפדרלית דורש לשלוח אותו ל-132 שנה בכלא

תושב דרום פלורידה מואשם בהונאת ענק, במסגרתה השיג מיליוני דולרים מתוכנית הסיוע לעסקים קטנים והשתמש בכסף כדי לרכוש לעצמו רכבי יוקר כגון למבורגיני הורקאן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ברוסי לא היסס לשתף תמונות של הלמבורגיני ברשתות החברתיות (צילום: התביעה הפדרלית בדרום פלורידה)

 

החשוד - ולסקי ברוסי בן ה-27, יליד האיטי שהיגר לארה"ב באופן חוקי ומתגורר בפורט לודרדייל - הואשם בחמישה סעיפים של הונאה מרחוק, שלושה סעיפים של הלבנת הון וגניבת זהות בנסיבות מחמירות. אם יורשע בכל העבירות המיוחסות לו, הוא עלול להישלח לעד 132 שנה בכלא הפדרלי.

 

 

כזכור, עם פרוץ משבר הקורונה אשתקד, הממשל הפדרלי אישר את הקמת התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA). תוכנית זו נועדה לסייע למיליוני עסקים ברחבי ארצות הברית אשר נפגעו ממשבר הקורונה, ובפרט מההחלטה להורות על סגירתם של בתי עסק שאינם חיוניים.

מכתב האישום שהוגש כנגד ברוסי עולה שהוא ביקש לקבל הלוואות בגובה 4.2 מיליון דולר במסגרת ה-PPP, ובסופו של דבר אושרו לו מספר הלוואות בסכום כולל של כ-2.1 מיליון דולר.

 

ברוסי לאחר מעצרו (צילום: משרד התביעה הפדרלית בדרום פלורידה)

 

בדיעבד התברר כי כמעט כל המידע שמסר ל-PPP ולבנקים היה שקרי, לרבות כמות העובדים בחברה שלו, גובה ההכנסות של החברה ועוד. כמו כן, ברוסי הציג מסמכים מה-IRS שבדיעבד התבררו ככוזבים.

אם לא די בכך, מסתבר שברוסי השתמש במיליוני הדולרים כדי לצאת למסע שופינג ראוותני במיוחד. בין היתר, הוא רכש מכונית למבורגיני הורקאן EVO (שנמכרת ב-208 אלף דולר), שעוני רולקס ו-Hublot, כמו גם תיקים וחליפות של ג'וצי, שאנל ולואי ויטון.

כאמור, ברוסי עלול להישלח לעד 132 שנה בכלא הפדרלי אם יורשע בכל העבירות החמורות המיוחסות לו, אך בפועל הוא צפוי לרצות "רק" עשור בכלא. מקרה דומה לזה התרחש בשנה שעברה, כאשר בית המשפט הפדרלי בטקסס גזר יותר מתשע שנות מאסר על תושב המדינה, שהורשע בהונאת כספי סיוע לעסקים קטנים.

 

בין היתר, פרייס רכש למבורגיני ב-230 אלף דולר (צילום: Shutterstock / משרד המשפטים)

 

כפי שדיווחנו בזמנו, לי פרייס בן ה-30 פנה ל-PPP וביקש לקבל הלוואות בגובה 2.6 מיליון דולר עבור שלושה בתי עסק בבעלותו. במסמכים שהגיש ל-PPP ולשני בנקים, פרייס שיקר בנוגע להוצאות של בתי העסק, והצליח להשיג במרמה יותר מ-1.6 מיליון דולר.

כך לדוגמה, פרייס הצהיר כי חברת 'פרייס אנטרפרייז' בבעלותו מעסיקה 50 עובדים ומשלמת משכורות בגובה 375 אלף דולר בחודש. בפועל, לחברה כלל לא היו עובדים, ואין כל הוכחה לכך שהחברה העסיקה עובדים אי פעם.

כאמור, פרייס הצליח להשיג יותר מ-1.6 מיליון דולר במסגרת ההונאה, והוא השתמש בכסף כדי לקנות לעצמו מכוניות יקרות (למבורגיני אורוס ב-227 אלף דולר, וטנדר F-350 ב-86 אלף דולר) ושעון רולקס.

במשרד המשפטים הוסיפו כי פרייס הוציא יותר מאלפיים דולר במועדון חשפנות, 700 דולר בחנות אלכוהול, כ-2,500 דולר במועדוני לילה ואף השתמש בכסף שגנב כדי להחזיר הלוואה אחרת שהוציא.

לאחר מעצרו של החשוד, רשויות החוק הצליחו להחרים כ-700 אלף דולר מפרייס. בשנה שעברה הוא הודה בכל המיוחס לו בכתב האישום, לרבות הונאה מרחוק והלבנת הון, ובסוף חודש נובמבר ביהמ"ש הפדרלי בטקסס שלח אותו לתשע שנים וחודשיים בכלא.

70% לא
30% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE