הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס לחיילי המשמר הלאומי: אתם לא חייבים להתחסן – ביידן הוא לא המפקד שלכם
גרג אבוט ממשיך להוביל את המאבק בחובות החיסונים הפדרליות, וכעת פועל להחריג את החיילים במדינתו מהמנדטים. "כל עוד אני המפקד שלכם – לא אסבול מאמצי כפייה"

מושל טקסס, גרג אבוט, אמר לחברי המשמר הלאומי במדינת הכוכב הבודד שהם יכולים להתעלם מחובת החיסונים של הפנטגון, ואמר להם שהנשיא ג'ו ביידן "הוא לא המפקד העליון שלכם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל טקסס גרג אבוט משוחח עם חיילי המשמר הלאומי (צילום: איי.פי)

 

ביום שלישי, אבוט הגיש תביעה על דרישת החיסונים עבור המשמר הלאומי של צבא טקסס, כאשר מדובר באתגר משפטי זה רבים שטקסס פתחה או השתתפה נגד מנדטים של חיסונים לעסקים גדולים, קבלנים פדרליים או עובדי בריאות, כמו גם חובת מסכות ועוד.

"אלא אם כן הנשיא ביידן יהפוך את המשמר הלאומי של טקסס לפדרלי, בהתאם כותרת 10 של החוק האמריקני, הוא לא המפקד העליון שלכם לפי החוקות הפדרליות או המדינתיות שלנו", אמר אבוט במכתב לסגן הגנרל של המשמר הלאומי, טרייסי נוריס.

"וכל עוד אני המפקד העליון שלכם, לא אסבול מאמצים לכפות על קבלת חיסון נגד הקורונה", הדגיש המושל הרפובליקני.

טקסס היא אחת משבע מדינות בהנהגת מושלים רפובליקנים – יחד עם אלסקה, איווה, מיסיסיפי, נברסקה, אוקלהומה וויומינג – המבקשות פטור מחובות החיסונים עבור כוחות הביטחון שהחיל הפנטגון.

בעוד אנשי המשמר הלאומי נמצאים בדרך כלל תחת סמכותו של מושל המדינה בו הם משרתים, במצב חירום הם יכולים להיקרא לתפקיד פעיל על ידי הממשל הפדרלי – ואז להיות תחת פיקודו.

 

(צילום: המשמר הלאומי)

 

כאשר טענות אלו עולות, דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אומר שלשר ההגנה לויד אוסטין יש סמכות לדרוש מכל חברי הצבא, כולל המשמר הלאומי, לקבל את חיסוני הקורונה – מתוך צורכי הביטחון הלאומי. "כאשר השומרים נקראים להכשרה החודשים שלהם, הם עדיין ממומנים פדרליים. אז לשר יש את הסמכויות האלה. והוא מאמין, וזו נקודה גדולה, שכוחות מחוסנים הם כוח מוכן יותר", אמר קירבי בנובמבר.

רק ביום שני, השופט הפדרלי המחוזי בפורט וורת' הוציא צו מניעה ראשוני לפנטגון האוסר להעניש 35 חיילים שסירבו להתחסן בשל אמונתם הדתית.

התביעה שהוגשה נגד הצי והפנטגון, היא בשם חיילים נוצרים המשרתים ביחידת 'אריות הים' – כוח מבצעי מיוחד של לוחמה בטרור. השופט ציין כי הלוחמים טענו שמדיניות החיסונים של הצבא "מפירה את חירויות הדת שלה על פי התיקון הראשון וחוק חופש הדת".

"מגפת הקורונה אינה מספקת לממשלה רישיון לבטל את החירויות הללו. הקורונה לא חורגת על התיקון הראשון. אין הדרה צבאית מהחוקה שלנו", אמר השופט.

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE