הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה לכלכלני ארה"ב: כמות המובטלים החדשים שוב עולה
דו"ח האבטלה השבועי חושף כי 207 אלף אמריקאים פנו ללשכות האבטלה השונות במהלך השבוע האחרון, עלייה של כ-7 אלף לעומת הדו"ח הקודם

עלייה קלה נרשמה במספר תביעות האבטלה החדשות שהוגשו ברחבי ארצות הברית בשבוע שעבר, כך על פי דו"ח משרד העבודה שפורסם הבוקר (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדו"ח, בשבוע שעבר (26 בדצמבר עד ה-1 בינואר) 207 אלף אמריקאים פנו ללשכות האבטלה במדינות השונות בפעם הראשונה. מדובר בעלייה של כ-7,000 תביעות בהשוואה לשבוע הקודם (תחילה דווח על 198 אלף מובטלים חדשים בשבוע שעבר, נתון זה התעדכן ועומד על 200 אלף).

לשם השוואה, כלכלני וול סטריט פרסמו תחזית לפיה מספר המובטלים החדשים ירד ל-195 אלף.

ממוצע המובטלים החדשים בארבעת השבועות האחרונים (נתון שמשקף את המגמות הקיימות בצורה טובה יותר) עלה מ-199,250 ל-204,500. כמו כן, מספר התביעות המתמשכות (תביעת אבטלה המוגשת מזה שבוע שני או יותר) עלה ב-36 אלף ועומד כיום על 1.75 מיליון.

"זו עלייה קלה בלבד, והיא מראה שהתפשטות הווריאנט 'אומיקרון' אינה מובילה לפיטורי עובדים", מסביר רוברט פריק, כלכלן ב-Navy Federal Credit Union, "לאור ההערכות לפיהן הגל הנוכחי ידעך בחודש הקרוב ולאור העובדה שמעסיקים גם ככה מתקשים למצוא עובדים, יתכן שה'אומיקרון' לא ישפיע על האבטלה כלל וכלל".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE