הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיבוד חדש לשייקספיר: ״הטרגדיה של מקבת״
הבמאי והיוצר ג׳ואל כהן החליט לקחת את יצירת המופת של שייקספיר ולעבד אותה לכדי סרט קולנוע מודרני ועכשווי. התוצאה מהפנטת, מלאה דרמה אנושית נוגעת ללב, והרבה פאתוס, כמו שרק היוונים ידעו לכתוב

ג'ואל כהן (כן, אחד האחים מהצמד המפורסם האחים כהן) החליט לאתגר את עצמו ואת קהל הצופים שלו, ולעבד מחדש את אחד הטרגדיות המרהיבות ביותר של שקייספיר. לשם כך, דאג ללהק צמד שחקנים מופלאים, מהטובים והמבוקשים ביותר בתעשייה של השנים האחרונות. דנזל וושינגטון בתפקיד הגנרל, ואילו את פרנסס מקדורמנד לתפקיד ליידי מקבת (המניחה בידו של הגנרל את הסכין איתה הוא רוצח את מלכו).

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לצד המבוקש הזה חמישה פסלי אוסקר על תפקידים שונים שעשו לאורך הקריירה, מה שגורם להם להיכנס לתוך הדמויות האייקוניות והמורכבות בקלות ואותנטיות מרשימה. זהו אינו העיבוד הראשון ליצירה, כאשר בדרך כלל צמד הגיבורים מגולם על ידי שחקנים צעירים יותר.

לכן, זוהי למעשה הפעם הראשונה שהגנרל וליידי מקבת מגולמים על ידי שחקנים מבוגרים, הנמצאים בשנות השישים לחייהם. בחירה אמיצה במיוחד מצידו של כהן, אך גם מרעננת וחשובה. אחד האלמנטים החזקים ביותר בסרט הוא הויזואליות שלו, כאשר כולו צולם בשחור לבן. 

עיצוב הטירה של מקבת, שם למעשה מתרחשת רוב העלילה, מרהיב ביופיו, ומחזיר את הצופה אחורה בזמן. עליו אחראי המעצב האמנותי סטפן דשנט, לצד אלמנטים נוספים כמו העורבים, הראש הכרות, ועוד. הרבה פאתוס, כבר אמרנו?

״הטרגדיה של מקבת״ מצליח להפוך לכדי יצירה שלמה, מהפנטת, בעלת מרחבים ייחודים, צילום חכם, ודימויים מרחבי לב.  מדובר על סרט שהוא צפיית חובה לא רק עבור חובבי שייקספיר, מחזות, ותיאטרון, אלא גם עבור כל מי שמחפש חווית צפייה אחרת, מרעננת, ונוגעת ללב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE