הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לממשל ביידן: ביהמ"ש העליון חסם את חובת החיסונים בעסקים גדולים
חמשת השופטים השמרניים בבית המשפט העליון פסקו נגד הממשל ו-OSHA וקבעו שהמדיניות, שהייתה אמורה לחול בכל עסק שבו יש 100 עובדים או יותר, מנוגדת לחוק. לעומת זאת, הוחלט שכן לאפשר לחובת החיסונים במערכת הבריאות להיכנס לתוקף

בית המשפט העליון של ארצות הברית פסק נגד הממשל הפדרלי היום (חמישי) וקבע שלא ניתן לאכוף את חובת החיסונים שהוכרזה בבתי עסק גדולים. עם זאת, שופטי העליון קבעו שכן ניתן להורות על חובת חיסונים לעובדים במערכת הבריאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גבר מפגין נגד חובת החיסונים, מחוץ לביהמ"ש העליון בוושינגטון בשבוע שעבר (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מדיניות החיסונים הוצגה לראשונה ע"י מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית (OSHA - גוף פדרלי) כבר בחודש נובמבר האחרון. במסגרת המדיניות, על כל חברה המחזיקה ב-100 עובדים או יותר להורות על חובת חיסונים גורפת, או לחילופין לדרוש מהעובדים לעבור בדיקת קורונה שבועית.

לו הייתה נכנסת לתוקף, המדיניות הייתה חלה על כ-80 מיליון בני אדם ברחבי ארצות הברית. אך, כאמור, חמשת השופטים השמרניים בבית המשפט העליון קבעו שראשי OSHA חרגו מסמכותם: "ב-OSHA מעולם לא הכריזו על מדיניות כזו, וגם לא הקונגרס. יתרה מכך, בקונגרס אישרו מספר הצעות חוק שנועדו לטפל במשבר הקורונה, אך באף אחת לא הוצעה מדיניות דומה לזו שהועלתה ע"י OSHA", הם כתבו בפסיקתם.

שלושת השופטים הליברליים בביהמ"ש העליון ביקרו את ההחלטה, ובפסיקת המיעוט נכתב: "ביהמ"ש פועל ללא תשתית חוקית ומנסה להחליף את בעלי התפקידים שאחראים על מצבי חירום במקומות עבודה".

 

בית המשפט העליון של ארצות הברית (צילום: Getty Images)

 

כאמור, לצד ההחלטה לפסוק נגד הממשל ולקבוע שחובת החיסונים לא תיכנס לתוקף, שופטי העליון גם קבעו שחובת החיסונים כן יכולה להיכנס בתוקף עבור עובדי מערכת הבריאות. החלטה זו חלה על כל בית חולים, מרפאה, בית אבות וכדומה שמקבל סיוע פדרלי במסגרת מדיקייר או מדיקייד (תוכניות ממשלתיות). לפי ההערכות, קרוב ל-80 אלף מרפאות ובתי חולים בארה"ב יושפעו מן ההחלטה.

בדומה לחובת החיסונים הכללית, גם חובת החיסונים במערכת הבריאות נחסמה ע"י בתי המשפט הפדרליים - אם כי באופן זמני בלבד.

שניים שופטים שמרניים - קלרנס תומאס וסמואל אליטו - התנגדו לפסיקה זו וכתבו: "האתגרים שעולים מן המגפה העולמית אינם מאפשרים לממשל הפדרלי לפעול באופן שהקונגרס לא אישר".

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ב-13 החודשים שעברו מאז שהחיסון הראשון אושר, 208,182,657 אמריקאים - 62.7% מהאוכלוסייה - התחסנו 'באופן מלא', ו-247,695,845 איש, או 74.6% מהאוכלוסייה, התחסנו בלפחות מנה אחת. 77,101,175 אמריקאים נוספים, או 37% מכלל התושבים, התחסנו בבוסטר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE