הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אזהרת צונאמי בקליפורניה: "להימנע מהגעה לחופים"
הדי התפרצות הר הגעש באוקיינוס השקט מגיעים עד החוף הפאסיפי של ארה"ב כולל כמה מחופי קליפורניה שלצורכי בטיחות נסגרו נכון לעתה לתנועת אנשים

אזהרות צונאמי פורסמו לכמה מדינות בדרום האוקיינוס ​​השקט, בחוף המזרחי של אוסטרליה, מערב אלסקה ולאורך גבול קליפורניה-מקסיקו, לאחר התפרצות הר געש תת ימי בשבת.

גלים נצפו בבירת טונגה ובבירת סמואה האמריקנית, כאשר גלי צונאמי הגיעו ליפן מאוחר בשבת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בארה"ב, שירות מזג האוויר הלאומי (NWS) הודיע כי המלצות הצונאמי נותרו בתוקף לאלסקה, הוואי ולחוף המערבי. גורמים רשמיים בקליפורניה הוציאו אזהרות וסגרו כמה חופים ומזחים.

"ההשפעות עשויות לכלול הצפה של אזורים נמוכים, הצפות חופיות, וזרמי קריעה חזקים", אמרו פקידי מחוז לוס אנג'לס שפרסמו ייעוץ לתושבים "להתרחק מהמים, מהחוף" עד שגורמים רשמיים יציינו שזה בטוח, כך דיווח ה-LA Times.

התפרצות הר הגעש התת-ימי, הממוקם כ-40 מיילים צפונית לבירת טונגה, נוקואלופה, גרמה לצונאמי באורך 1.2 מטרים, כך מסרה הלשכה למטאורולוגיה של אוסטרליה.

אזהרות פורסמו עבור חלקים מהחוף המזרחי של אוסטרליה ומהאיים לורד האו, נורפוק ומקווארי. הלשכה למטאורולוגיה מסרה כי גובה גל צונאמי של 1.27 מ' נצפה באי נורפוק בשעה 21:00 AEDT וגל של 82 ס"מ נרשם בחוף הזהב בשעה 22:54 AEDT ביום שבת.

גלים בגובה 1.10 מ' תועדו בנדס ביץ' באי לורד האו בסביבות השעה 23:00 ונחשול של 50 ס"מ נצפה בפארק דרוונט של הובארט בסביבות השעה 23:44.

גלי צונאמי של 83 ס"מ (2.7 רגל) נצפו על ידי מדידים ב- Nuku'alofa וגלים של 2 רגל בפאגו פאגו, בירת סמואה האמריקנית, כך נמסר ממרכז האזהרה לצונאמי הפסיפי.

נכון לשעות הצהריים בקליפורניה חלק מהחופים נפתחו לתנועה, אך אחרים עדיין סגורים.

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE