הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיסוק עדין וחכם באימהות: הסרט היפני החדש שאתם חייבים לראות
סרטה החדש של הבמאית היפנית נעמי קוואסה מצליחה לזקק את המושג ״אמא״, והוא עושה זאת באמצעות בימוי חכם, שחקנים יוצאי דופן, ועלילה נוגעת ללב. ״אימהות אמיתיות״ הוא אמנם סרט יפני, אך הוא מצליח להיות אוניברסלי ורלוונטי מתמיד

אין ספק כי נושא האימהות, והיחסים בין האם לבנה או בתה, הינו נושא מרתק המעסיק את תעשיית הקולנוע כבר שנים רבות. אך ״אימהות אמיתיות״, סרטה החדש של נעמי קוואסה, מצליח לגשת ולגעת בנושא בזווית אחרת לגמרי, חומלת, מעניינת, ומרעננת יותר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסרט למעשה מציף את השאלה, שוב ושוב, מה היא אמא אמיתית? מי מגדיר זאת? האם זה עניין פסיכולוגי, או רק ביולוגי. במרכז העלילה עומדת סאטוקו ובעלה, אשר מנסים להביא ילד משותף לעולם כבר שנים רבות. עד שהם מחליטים לפנות לסכונות אימוץ, ולאמץ תינוק קטן.

שנים מאוחר יותר, מגיעה נערה צעירה לביתם, וטוענת כי היא האם הביולוגית של התינוק שאימצו. אך זה לא מסתיים בזה, היא מאיימת לחשוף את סיפור האימוץ במידה ולא תקבל מהשניים סכום כסף גדול. באופן די מפתיע, סאטוקו מחליטה להתעמת עם האם הביולוגית, וכאן המורכבות מתחילה, השאלות צפות.

קוואסה נחשבת לאחת הבמאיות המצליחות והחשובות של התקופה, בעיקר במולדתה. הסרט אף ייצג אותה באוסקר של שנה שעברה, והוא הופיע גם בפסטיבל קאן האחרון. לקולנוע של קוואסה קצב משלו, ייחודי ומהפנט, שונה מאוד מהקצב ההוליוודי המוכר.

ובכל זאת, וחשוב לומר זאת, לא מדובר בסרט שנמתח יתר על המידה, ההפך הוא הנכון. מדובר על סרט המאפשר לצופה להתענג על העלילה, על הסיפור, על הדמויות, על הרגש. ״אימהות אמיתיות״ מציף שאלות מוסריות, מהותיות, וכה רלוונטיות, ובמובן הזה הוא לא רק סרט יפני, אלא אוניברסלי, כזה שיכול לגעת בלב של כל אחת ואחד.  

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE