הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פעיל זכויות להט"ב מוכר, אחיו של ראש עיריית מיאמי לשעבר, נמצא מת במזבלה
חמישה ימים לאחר שחורחה דיאז-ג'ונסטון נעלם, גופתו התגלה בערמת אשפה. הוא ובן זוגו היו ממובילי המאבק לזכות של הומוסקסואלים להינשא בפלורידה

פעיל מוכר לזכויות קהילת הלהט"ב מפלורידה, שהיה חלק בלתי נפרד מהלגליזציה של נישואים חד מיניים במדינה, נמצא מת במזבלה, כאשר המקרה נחקר על ידי המשטרה כחשד לרצח. כך נמסר מהרשויות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המזבלה בה התגלתה גופתו של חורחה דיאז-ג'ונסטון (צילום: משרד השריף)

 

חורחה דיאז-ג'ונסטון בן ה-54, אחיו של ראש עיריית מיאמי לשעבר, התגלה בערמת אשפה בבוקר ה-8 בינואר בבייקר, כמאה קילומטרים מהגבול עם אלבמה. – כך נמסר ממשטרת טלהסי. "בשעה זו, משטרת טלהסי חוקרת את מותו של דיאז-ג'ונסטון כרצח", הוכרז.

דיאז-ג'ונסטון נראה לאחרונה בן החיים ב-3 בינואר בטלהסי, וזמן קצר לאחר שדווח על היעדרותו, גופתו נמצאה בערמת האשפה. כך מסרה המשטרה, שלא הוסיפה פרטים על נסיבות היעלמותו מותו.

הפעיל ובן זוגו לו נשוי, דון, היו אחד מחמישה הזוגות המקוריים שהגישו תביעה נגד משרדו של פקיד מחוז מיאמי-דייד, לאחר שנשלל מהם רישיון הנישואין. לאחר מאבק משפטי, בשנת 2014 הם זכו בזכות להינשא – זאת יותר משנה לפני שפסיקת בית המשפט העליון הפכה נישואים חד מיניים לחוקיים ברחבי הארץ.

 

חורחה דיאז-ג'ונסטון (צילום: מתוך פייסבוק)

 

"עבורנו, זו לא רק שאלה של אהבה ורצון להביע את האהבה שלנו ולהיות עם היתרונות שיש לכל אחד אחר במדינה, אלא זו סוגיה של שוויון, זו סוגיה של זכויות האזרח", אמר אז דיאז-ג'ונסטון.

"פשוט אין מילים על האובדן של בעלי האהוב חורחה דיאז-ג'ונסטון. אני לא יכול להפסיק לבכות כאשר אני מנסה לכתוב את המילים האלו. הוא היה חשוב כל כך לכולכם, כפי שהיה חשב לי. אז אני נלחם דרך הדמעות לשתף אתכם באובדן שלנו ממנו", כתב דון דיאז-ג'ונסטון בפוסט בפייסבוק.

כאמור, אחיו של הקורבן, מני דיאז, הוא ראש עיריית מיאמי לשעבר, שכיהן בתפקיד בין השנים 2001 עד 2009. בהצהרה לתקשורת אמר: "אני מעריך מאוד את שפע התמיכה שאתם מעניקים לי, לגיסי דון ולמשפחתי לאחר האובדן של אחי חורחה דיאז-ג'ונסטון. אחי היה מתנה כל כך מיוחדת לעולם הזה, שליבו והמורשת שלו ימשיכו לחיות בדורות הבאים".

אליזבת שוורץ, שייצגה את ששת הזוגות בתיק על זכות הנישואין שלהם, אמרה כי מותו של דיאז-ג'ונסטון הוא "קורע לב".

"הם נלחמו כל כך קשה כדי שאהבתם תהיה מעוגנת וכדי שיוכלו ליהנות ממוסד הנישואין. והעובדה שהנישואין הסתיימו בדרך הזו – בדרך הזוועתית ושוברת הלב הזו – אין מילים", אמרה.

95% לא
5% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE