הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ לחוץ? "לדה-סנטיס יש אישיות משעממת"
על אף שהנשיא לשעבר מוביל בפער גדול בסקרים בקרב הרפובליקנים, הוא ממשיך לתקוף את מושל פלורידה בשל כך שלא הכריז כי לא יתמודד מולו, וטען בפני מקורבים שליריבו "אין כריזמה אישית"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ממשיך להביע לחץ אל מול הפופולריות של יריבו הרפובליקני, מושל פלורידה רון דה-סנטיס, כאשר הוא כינה אותו בשיחות פרטיות ככפוי טובה ובעל "אישיות משעממת", בעודו טוען כי למושל אין סיכוי לנצח אותו בהתמודדות על ראשות המפלגה הרפובליקנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ודה-סנטיס, אוגוסט 2018 (צילום: איי.פי)

 

טראמפ ודה-סנטיס הם שניים מהדמויות הרפובליקניות האהודות ביותר בקרב המצביעים האדומים, ובעוד הנשיא לשעבר רומז בלי סוף על ריצה לקדנציה שנייה בבית הלבן ב-2024, הוא כועס על האהדה כלפי מושל פלורידה והעובדה שהוא מסרב לשלול התמודדות לנשיאות.

מקור אלמוני אמר לעיתון 'אקסיוס' כי טראמפ "אומר שלדה-סנטיס אין כריזמה אישית, ויש לו אישיות משעממת".

בעוד מתמודדים רפובליקנים אחרים כבר הכריזו כי הם לא ירוצו מול טראמפ, כמו למשל שגרירת האו"ם לשעבר ניקי היילי, דה-סנטיס לא אמר דבר. על פי הניו יורק טיימס, הנשיא לשעבר אמר למקורבים: "אני תוהה למה הבחור לא אומר שהוא לא יתמודד נגדי".

על פי העיתון, טראמפ כועס על מושל פלורידה בעיקר כי בשנת 2018, הוא הביע תמיכה חזקה בדה-סנטיס – מה שסייע לו להיבחר לתפקיד המושל. לדברי הנשיא לשעבר, לדה-סנטיס "לא היה סיכוי" במרוץ ללא עזרתו.

רפובליקני נוסף שעשוי להתמודד על ראש המפלגה הוא סגנו לשעבר של טראמפ, מייק פנס. עם זאת, נראה כי הנשיא לשעבר פחות מוטרד ממנו, כאשר אמר ליועצים שהוא חושב שעתידו של פנס בפוליטיקה הסתיים מאחר שציית לחוקה וסרב, לבקשתו של טראמפ, לערער את תוצאות הבחירות ב-2021.

בכל הסקרים, דה-סנטיס מקבל את מרב הקולות אחרי טראמפ – אך בפער די גדול, מה שמראה כי הנשיא לשעבר עדיין נחשב למועמד עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להוביל את המפלגה הרפובליקנית.

בסקר שנערך לאחרונה בקרב מצביעים רפובליקנים, 54% הודו כי הם יבחרו בנשיא לשעבר, כאשר אחריו נמצא דה-סנטיס, עם 11% תמיכה, ופנס עם 8 אחוזים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE