הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר: שינוי דרמטי בהעדפה המפלגתית של האמריקנים
המפלגה הדמוקרטית החלה את השנה שעברה עם יתרון של 9 נקודות, אך עם הזמן דירוג האישור של ביידן צנח – וכעת המפלגה הרפובליקנית מובילה עם 5 נקודות

ההעדפות הפוליטיות של האמריקנים השתנו באופן דרמטי במהלך שנת 2021, ונדדו מ-9 אחוזים של יתרון לדמוקרטים בתחילת השנה שעברה, והסתיים ביתרון של חמש נקודות לטובת הרפובליקנים – כך עולה מסקר שפורסם היום (שני) על ידי חברת 'גאלופ'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ברבעון הראשון של 2021, 49 אחוזים מהאמריקנים אמרו שהם מזוהים כדמוקרטים או נוטים למפלגה הדמוקרטית, בעוד ש-40% הזדהו לצד השני. אז, ההובלה של המפלגה הכחולה על האדומה הייתה הגבוהה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2012.

ברבעון השני של השנה שעברה, אחוז הדמוקרטים נותר ללא שינוי, זאת בעוד שאחוז התומכים במפלגה הרפובליקנית עלה ב-3 נקודות.

אך ברבעון השלישי היתרון החל להשתנות, כאשר הרפובליקנים הובילו עם 45% על הדמוקרטים שעמדו על 44% - מגמה שנמשכה גם בשלושת החודשים האחרונים של 2021.

בסוף השנה, הרפובליקנים סיימו עם יתרון של 47 אחוזים אל מול 42% לדמוקרטים.

נראה שהמהפך בתמיכה הגיע בעקבות הירידה בדירוג האישור של הנשיא ג'ו ביידן בסקרים, והוא החל ביולי ואוגוסט אל מול הנסיגה הכאוטית של צבא ארצות הברית מאפגניסטן, כמו גם הכלכלה שלטענת הציבור האמריקני לא מטופלת כראוי.

 

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

חברת הסקרים 'גאלופ' ציינה כי המפלגה הרפובליקנית החזיקה ביתרון של חמש נקודות בארבעה רבעה רבעונים בלבד מאז שהחלה למדוד את התמיכה במפלגות, אז בשנת 1991 – כאשר אחת מהן התרחשה לחר בחירות אמצע הקדנציה של 1994, כאשר הרפובליקנים השיגו את השליטה בקונגרס לראשונה מאז 1952.

'גאלופ' גם ייחסה את ההעדפות המשתנות לתוצאות הסקרים במהלך השנה של ביידן אל מול השנה הראשונה של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ.

בעוד שדירוג האישור לעבדותו של טראמפ ירד ל-34% בינואר – הנמוך ביותר בקדנציה שלו – ביידן נהנה מאחוזי אישור בסביבות ה-50, לאחר השבעתו ב-20 בינואר.

אך עד חודש דצמבר, דירוגי האישור לתפקידו של ביידן צנחו לסביבות ה-40%, זאת בעקבות הזינוק במקרי הקורונה והטיפול במשבר, כולל חובות החיסונים השנויות במחלוקת, כמו גם האינפלציה שהגיעה לשיא של עשרות שנים, ואג'נדה חקיקתית תועה.

תוצאות הסקר של 'גאלופ' מבוססות על נתונים מצטברים מראיונות עם 12,000 מבוגרים, שנדגמו באקראי במהלך השנה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE