הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנתיים לאחר שסטודנטית נדקרה למוות בלב ניו יורק: נקבע עונשו של הנער הרוצח
כחודש בלבד לאחר שרשון וויבר הסכים להודות בכל המיוחס לו בכתב האישום, בית המשפט המחוזי בניו יורק גזר עליו 14 שנים עד מאסר עולם. המשמעות היא שהוא לא ישוחרר מהכלא לפני 2036, וגם אז הוא ישוחרר רק אם הוכיח שהשלים את תהליך השיקום

לפחות 14 שנות מאסר הוטלו היום (רביעי) על רשון וויבר בן ה-16, אחד משלושת הנערים שהורשעו ברצח הסטודנטית טסה מייג'ורס בפארק בניו יורק לפני כשנתיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייג'ורס, על רקע הכניסה לפארק מורנינגסייד במנהטן שבו היא נרצחה (צילום: מש' מייג'ורס / Getty Images)

 

כזכור, מייג'ורס נרצחה ב-11 בדצמבר 2019, בעת שהנערה בת ה-18 טיילה באזור פארק מורנינגסייד במנהטן הסמוך למכללת ברנרד שבה למדה. גופתה של מייג'ורס נמצאה בשעות הערב המוקדמות של אותו יום רביעי, וכבר למחרת בבוקר חוקרי המשטרה מסרו שהיא ככל הנראה נרצחה במהלך שוד.

וויבר היה רק בן 14 כאשר הוא ושניים מחבריו - זאייר דיוויס (אז בן 13) ולוצ'יאנו לואיס (אז בן 14) - נעצרו בחשד לרצח הסטודנטית.

כפי שדיווחנו בחודש שעבר, וויבר הסכים להודות בכל המיוחס לו בכתב האישום, לרבות רצח ושוד (כמו גם ב-10 מקרי תקיפה שבהם הואשם מאז מעצרו). הבוקר, בית המשפט בניו יורק גזר עליו 14 שנות מאסר עד מאסר עולם. המשמעות היא שוויבר יישלח ללפחות 14 שנים בכלא, כאשר לאחר מכן תיבחן האפשרות לשחרר אותו.

בין היתר, ועדת השחרורים תצטרך לקבוע האם וויבר גילה חרטה כנה ואמיתית, והאם הוא הצליח לשקם את עצמו מאז הרצח. בעיות התנהגות כלשהן - למשל תקיפת סוהרים כפי שקרה במתקן הכליאה שבו הוא מוחזק עד כה - צפויות להוביל לכך שוויבר יבלה עשורים ארוכים מאחורי סורג ובריח.

 

וויבר בבית המשפט (צילום: Getty Images)

 

הוריה של מייג'ורס נכחו בבית המשפט הבוקר, ורגע לפני קביעת עונשו של וויבר עורך הדין מטעמם הקריא מכתב שכתבו: "משפחת מייג'ורס מאמינה בקדושת החיים. הם מאמינים שרצח - הריגתו של אדם ע"י אדם אחר - לא יכול להפוך לדבר נורמלי בחברה. בני המשפחה מתגעגעים לטס בכל שניה בכל יום, וימשיכו להתגעגע אליה עד היום האחרון שלהם. הכאב שלהם הוא בלתי ניתן לתיאור, וכזה שלעולם לא ידעך".

עוד מסרו בני משפחתה של מייג'ורס כי "בכל דיון שמתקיים בבית המשפט, אנחנו נאלצים לחוות מחדש את אירועי ה-11 בדצמבר 2019. לא ניתנה לנו אפשרות להתאבל על בתנו בצורה ראויה, ולמרות שעברו שנתיים מאז הרצח, אנחנו לא מצליחים לסגור מעגל".

כאמור, וויבר הוא החשוד השלישי שנעצר, הורשע ונידון למאסר בפועל בעקבות מעורבות ברצח הסטודנטית. בחודש אוקטובר האחרון, לוצ'יאנו לואיס - שהחזיק את מייג'ורס ומנע את בריחתה במהלך השוד והרצח - נידון לתשע שנות מאסר עד מאסר עולם. זאייר דיוויס, שהיה רק בן 13 בעת הרצח, נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע בשוד מדרגה ראשונה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE