הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הורים לילדים? חשוב שתכירו: תזונה מיטיבה לילדים ובני נוער
מחקרים חדשים חושפים כי מזונות מסוימים יכולים לעורר השפעה חיובית בקרב ילדים, להעניק להם תחושה רגועה יותר, להפריש הורמונים נכונים, ולעורר שינוי התנהגותי של ממש. כיצד עושים זאת? הנה כל מה שכדאי שתדעו

רבים מאיתנו נוטים לחשוב כי ילדים מאושרים ונטולי דאגות. אך למעשה, ממש כמו מבוגרים, גם ילדים מתמודדים עם מצבי לחץ ומתח, ממקורות שונים ומגוונים, כגון חוגים, לימודים, לחץ חברתי, קשיים חברתיים, קשיים במשפחה, ועוד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חשוב לדעת ולהבין כי מדובר על תופעה טבעית לחלוטין והיא חלק מהתפתחות תקינה. עם זאת, יש לזכור כי מתח יכול להפוך לחרדה, וזהו כבר לא מצב נחוץ. החדשות הטובות הן שניתן להשפיע לטובה באמצעות תזונה, ואפילו די בקלות.

5 שיטות להילחם בלחץ באמצעות תזונה טבעית 

1. דגני בוקר: דגנים מעושרים בוויטמינים ומינרלים יכולים לסייע לגוף לנטרל לחץ. מומלץ להוסיף חלב לדגני הבוקר, מהסיבה הפשוטה כי הסידן בחלב מאזנת את רמת הלחץ ומטעינה באנרגיה חדשה וטובה.

2. תפוחי אדמה: פחמימה מורכבת שיודעת כיצד להפחית מתח, לווסת כעס ותוקפנות. בנוסף, צריכה של תפוח אדמה יכולה גם לעזור בתופעה של נדודי שינה ושינוי דרמטי במצבי הרוח. 

3. ירוקים: תרד, כרוב, ברוקולי, אספרגוס ועוד, הם ירקות אשר עשירים בוויטמינים חיוניים לוויסות הרגשות. למעשה, הם נלחמים בדיכאון, ויכולים להפחית רמות חרדה. בנוסף הם עשירים במגנזיום, מינרל המרגיע את מערכת העצבים ושומר על קצב לב ורמת הסוכר בדם. 

4. חלבון: החלבון מעניק אנרגיה לגוף ואף מאזן את רמת האנרגיה והלחץ. מזונות עשירים בחלבון הם מוצרי חלב, ביצים, תרד, ועוד, חומוס, עדשים, ועוד.

5. תפוזים: ויטמין ה-c הקיים בכמויות אדירות בפרי זה, יכולים להקל על תחושה של חרדה, לחץ ומתח, ואף להתמודד טוב יותר עם תחושות אלו. בנוסף, הויטמין עוזר למערכת החיסונית לחזק את עצמה. 

לסיכום, שילוב של תזונה נכונה, לצד כמות מספקת של שעות שינה, יכול לעורר שינוי מהותי וחיובי במיוחד, ואפילו די מהר. כמובן שניתן להתייעץ עם רופא או דיאטנית, כך או אחרת, הכל מתחיל בתזונה מאוזנת ובריאה. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE