הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CDC: "חסינות טבעית יותר אפקטיבית מהחיסון במלחמה נגד הדלתא"
ה-CDC הדגיש ש"חיסון נשאר האסטרטגיה הבטוחה ביותר" למניעת Covid-19 - משום ש"ההדבקה ב-Covid בפעם הראשונה טומנת בחובה סיכונים משמעותיים", אמר ל-CNN מחבר שותף במחקר, ד"ר אלי רוזנברג.

המחקר, שפורסם ביום רביעי על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מצא שכאשר וריאנט הדלתא הפך לזן הדומיננטי של נגיף הקורונה במהלך המחצית השנייה של 2021, אנשים שחוסנו היו בעלי סיכוי נמוך פי שישה ללקות בקוביד 19 מאלו שלא. עם זאת, אלו שנדבקו בגרסה מוקדמת יותר של נגיף הקורונה, אך לא חוסנו, היו בסבירות נמוכה פי 15 עד פי 29 לחטוף את הנגיף.

הבדל דומה הובחן בשיעורי האשפוז, כאשר חסינות קודמת העניקה הגנה טובה יותר מפני אשפוז מאשר חיסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות החיסרון שלו בהשוואה לחסינות טבעית, ה-CDC הדגיש ש"חיסון נשאר האסטרטגיה הבטוחה ביותר" למניעת Covid-19.

הסיבה לכך היא ש"ההדבקה ב-Covid בפעם הראשונה טומנת בחובה סיכונים משמעותיים", אמר ל-CNN מחבר שותף במחקר, ד"ר אלי רוזנברג.

כמו כן, ד"ר אריקה פן, אפידמיולוגית מטעם מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה, המליצה שאפילו לאלו שנדבקו קודם כדאי להתחסן כדי להבטיח שהם מקבלים שכבה של "הגנה נוספת".

מסקנת המחקר סותרת טענות קודמות של בכירי הבריאות בארה"ב.

בתחילת התפרצות הדלתא במאי האחרון, היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, התעקש שהחיסונים "טובים יותר מהתגובה המסורתית שאתה מקבל מזיהום טבעי".

פאוצ'י הואשם גם על ידי מחוקקים רפובליקנים בהתעלמות ממחקרים המציגים את היתרונות של חסינות טבעית, "כי זה מסכל את התוכניות שלו לחסן את כל מי שאפשר".

מכיוון שהוא נערך במהלך עליית זיהומי הדלתא, המחקר אינו מספק שום תובנות לגבי היעילות של חיסונים נגד וריאנט ה-Omicron השולט כעת.

93% לא
7% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE