הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בקרוב: ההגדרה ל'מחוסן באופן מלא' תשתנה
מנהלת ה-CDC הודיעה כי הסוכנות פועלת לשנות את השפה על מנת להתאים את מצבי החיסון למציאות המשתנה, זאת על אף שרק לפני שבועיים היא התחייבה: "ההגדרה לא משתנה"

מנהלת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ד"ר רושן ולנסקי, אמרה בתדרוך עם עיתונאים כי ה-CDC פועל לשנות את הרטוריקה בה משתמשים לגבי המשמעות של חיסון מלא נגד הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstsock)

 

בתגובה לשאלה מדוע ה-CDC אינו משנה את ההגדרה של הביטוי 'מחוסן באופן מלא' כך שיכלול את מנת הבוסטר, ד"ר ולנסקי הודתה כי הסוכנות פועלת "לשנות את השפה, כדי לוודא שכל אחל נמצא תחת ההגדרה המעודכנת עם החיסונים שהם קיבלו, כפי שהם צריכים להיות באופן אישי, על סמך מתי הם קיבלו את החיסון האחרון שלהם".

"אז כרגע, אנחנו משנים את השפה שלנו. אנחנו באמת רוצים לוודא שאנשים יהיו מעודכנים. זה אומר שאם קיבלת לאחרונה את המנה השנייה שלך, אתה לא זכאי לבוסטר, אז אתה מחוסן באופן מלא. אם אתה זכאי לבוסטר ולא קיבלת אותו, אתה לא עומד בהגדרה, ואתה צריך לקבל את זריקת המאיץ כדי לענות על ההגדרה", הוסיפה.

דבריה של ולנסקי מגיעים על אף שרק לפני כשבועיים, מנהלת הסוכנות וגורמים אחרים הצהירו כי ההגדרה של מי שמחוסן באופן מלא לא תשתנה.

"לכן, אנשים נחשבים מחוסנים במלואם נגד הקורונה אם הם קיבלו את סדרת החיסונים הבסיסית שלהם. ההגדרה הזו לא משתנה", אמרה במהלך תדרוך של צוות התגובה של הבית הלבן אל מול הקורונה, ב-5 בינואר. "אבל בהתאם לאופן שבו מערכת בריאות הציבור ראתה או אפילו דיברה על ההמלצה שלנו לחיסונים, אנחנו עדיין ממליצים לאנשים להישאר מעודכנים במינונים נוספים להם הם זכאים".

מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר לרשת סי.אן.אן ביום שישי כי ה-CDC לא עדכן את השפה מכיוון שההמלצות שלהם עוסקות בהגנה ולא בסמנטיקה.

"אחד הדברים שאנחנו מדברים עליהם מנקודת מבט של בריאות הציבור, הוא עד כמה אתה מוגן, ולא מהי ההגדרה", אמר.

על פי נתונים של ה-CDC, עם ההגדרה שנמצאת בשימוש כיום, 210 מיליון אמריקנים מחוסנים באופן מלא נגד הקורונה, ו-83 מיליון קיבלו את זריקת הבוסטר.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE