הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל סלוודור קנתה מאות בטיקוין נוספים – ותחל בשיתוף פעולה עם סולנה
בעקבות הצניחה בערך המטבע, הנשיא נאיב בוקלה הודיע כי המדינה רכשה למעלה מ-400 מטבעות בסך 15 מיליון דולר. כמו כן, עסקים יוכלו לקחת הלוואות דרך פלטפורמה המבוססת על סולנה

אל סלוודור, המדינה הראשונה בעולם שהפכה את הביטקוין למטבע לאומי רשמי, הודיעה ביום שישי כי היא רכשה מאות מטבעות נוספים, כאשר כעת יש לה 1,801 מטבעות ביטקוין בסך הכל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

נשיא המדינה, נאיב בוקלה, צייץ ביום שישי כי ארצו קנתה 410 ביטקוין תמורת 15 מיליון דולר, בעוד שוק הקריפטו חווה אחוזי צניחה גבוהים. לאחר ששילם כ-36,585 דולר למטבע, בוקלה כתב: "יש כמה אנשים שמוכרים ממש בזול".

המחיר של הביטקוין החל לרדת בתחילת נובמבר אשתקד, מסכום השיא אליו הגיע שעמד על 67 אלף דולרים. המטבע החל השנה בסביבות ה-47 אלף דולר, אך ב-8 בינואר כבר הגיע ל-41 אלף. לאחר מכן, המטבע ראה עלייה קלה, אך ב-20 לינואר הוא צנח שוב בכ-10 אחוזים, ובזמן כתיבת שורות אלה המחיר עומד על 35,465.65 דולרים.

באותו ציוץ, הנשיא הצהיר שהפעם הוא לא החמיץ את הירידה. "לא, טעיתי, לא פספסתי את זה", כתב בוקלה בתגובה לציוץ שפרסם ב-14 בינואר, בו כתב: "אני חושב שאולי פספסתי את הצניחה".

 

 

נוסף לביטקוין, ממשלת אל סלוודור הודיעה על שיתוף פעולה עם המטבע סולנה.

הממשלה מתכננת להציע לחברות קטנות ובינוניות הלוואות של 10 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, כך על פי אתר 'CoinDesk'. המדינה תשתף פעולה עם פלטפורמת ההלוואות Acumen המבוססת על סולנה, זאת על מנת להקל על הלוואות לוועדה הלאומית של אל סלוודור.

מנהלת הפרויקט של Acumen, אנדריאה גומז, אמר כי ההלוואות יהיו בריבית שנתית של 6 אחוזים עד 7 אחוזים, אך הן עשויות להגיע עד ל-10%.

במסגרת תוכנית ההלוואות החדשה, הפלטפורמה תמיר מטבעות קריפטגורפיים למטבעות יציבים, או USDC או Tether, ותשלח דולרים לחברת Conamype, אשר לאחר מכן תפיץ את ההלוואות לעסקים ולזימים במדינה. גומז אמר כי יש 15,000 משתמשים בפלטפורמה, אשר הוכרה על ידי הבנק המרכזי של אל סלוודור.

הצעדים הללו של אל סלוודור הם האחרונים בשורה של מהלכים של הנשיא בוקלה, להפוך את המטבעות הווירטואליים לחוקיים באופן רשמי. לאחר שהכריז על הפיכתו של הביטקוין למטבע לאומי בחודש ספטמבר אשתקד, הוא הודיע גם על תוכנית לבנות 'ביטקוין סיטי' הראשונה בעולם, שתשתמש בכוח מהר געש כדי לכרות ביטקוין, ועל השקת "אג"ח ביטקוין".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE