הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה תקל על אסירים בקבלת שחרור מוקדם
שופטת בית המשפט העליון ביטלה את הצו הזמני, ותאפשר להמשיך את התוכנית שמגדילה את נקודות הזכות להתנהגות טובה עבור אסירים

בית המשפט העליון מתיר לקליפורניה להמשיך בתוכנית שלה שמאפשרת תאריכי שחרור מוקדמים לאסירים עם עבר פלילי חמור ואלים, על פי חוק "שלוש פעמים" של המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: איי.פי)

 

שופטת בית המשפט העליון בסקרמנטו, שאמה מסיוואלה, הסירה את צו המניעה הזמני שהטילה רק בחודש שעבר – אשר חסם את ההוצאה לפועל של תקנות החירום המאפשרות להגדיל את נקודות הזכות להתנהגות טובה עבור אסירים הכלואים בגין עבירות לא אלימות, בבתי כלא ובמחנות עם אבטחה מינימלית.

נקודות הזכות יכולות לאפשר לאסירים לנקות יותר ממחצית מהעונשים שקיבלו ועד שני שליש מהזמן בכלא. על פי דוברת מחלקת התיקונים, ויקי ווטרס, הפסיקה "מפנה את הדרך עבור המחלקה ליישם תקנות המעודדות אנשים כלואים להשתתף בפעילויות שיקומיות חיוביות, ולהימנע מהתנהגות שלילית".

28 מתוך 58 התובעים המחוזיים של קליפורניה ניסו לחסום את הצו, אך השופטת מסיוואלה הסכימה עם הפקידים הטוענים כי לתובעים אין מעמד לערער על התקנות.

התובעים טענו כי הצו יחול על מי שהורשעו בין היתר באלימות במשפחה, סחר בבני אדם, צער בלי חיים והחזקת נשק, וסירים רבים עם עבירות חמורות ואלימות. הם טענו כי אכן יש להם מעמד משפטי לערער על החוקים, מכיוון שהם "מייצגים למעלה מ-20 מיליון תושבי קליפורניה שהושפעו מתקנות חירום אלה".

אבל כאמור, השופטת רבעה שלתובעים אין את הזכות החוקתית לערער. "התובעים המחוזיים אינם מייצגים קורבנות פשע, הם מייצגים את תושבי המדינה", אמרה השופטת. "לפיכך, פרקליטי המחוז אינם עומדים בנעלי נפגעי עבירה כנציגים משפטיים בפועל, אלא מציגים את הציבור הרחב". מסיבה זו, מסיוואלה דחתה את הבקשה.

קבל למעלה משנה שוועדה של שבעה אנשים במדינה מובילה מאמץ מסיבי לשנות את החוקים הפליליים המרכיבים את חוק העונשין של המדינה, ומנסים לספק למחוקקים במדינה רעיונות אשר יעינו את קליפורניה לכיוון עם תוכניות שיקום חיוניות והרחקה ממדיניות הפשע הקשוחה.

עבודת הוועדה הביאה לשישה חוקים שעליהם חתם המושל גווין ניוסם ב-2021, שכוללים בין היתר סיום עונשי מינימום חובה עבור עבירות סמים לא אלימות. השינויים, על פי סקירה של הוועדה, "יצמצמו משמעותית את הכליאה המיותרת של אלפי תושבי קליפורניה, יצמצמו את הפערים הגזעיים בגזר הדין הפלילי ויחסכו כסף ממשלם המיסים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE