הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ספינת תענוגות עם מאות נוסעים שטה לאיי בהאמה במקום למיאמי – בשל חוב של מיליוני דולרים לארה"ב
'קריסטל קרוז' החליטה לשנות את המסלול ברגע האחרון ולא להיכנס למים הטריטוריאליים של ארה"ב, זאת בשל צו בית משפט שהוצא נגדה בגין חוב של 4.6 מיליון דולר עבור דלק שלא שולם

ספינת תענוגות שהייתה אמורה לעגון במיאמי, הפליגה במקום זאת לאיי בהאמה שבקריביים, לאחר ששופט אמריקני הוציא צו לעצור את כלי השיט במסגרת תביעה של למעלה מ-4 מיליון דולר עבור דלק שלא שולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום מתוך טוויטר)

 

לא ברור כמה נוסעים היו על הסיפון, כאשר כלי חדשות שונים דיווחו על 300 אורחים עד 700. על פי אתר החברה, כלי השיט יכול לשאת עד 848 נוסעים. "כולנו מרגישים שנחטפנו על ידי פיראטים מפוארים", כתב סטיבן הרד פאלס, אחד הנוסעים, בחשבון הפייסבוק שלו.

חלק מהנוסעים נלקחו במעבורת לפורט אוורגליידס שבפורט לודרדייל ביום ראשון, וחברת הספינה, קריסטל קרוז, אמר שאורחים אחרים נלקחו לשדות תעופה מקומיים. עם זאת, הדובר סירב להגיב על התביעה.

הספינה הייתה אמורה להגיע למיאמי ביום שבת, אבל יומיים לפני כן, ביום חמישי, שופט פדרלי הוציא צו מעצר לספינה – שבמסגרתו מרשל אמריקני היה אמור לעלות על כלי השיט ולקחת אחריות עליה ברגע שהיא הייתה נכנסת למים הטריטוריאליים של ארה"ב.

התביעה הוגשה לבית משפט פדרלי במיאמי על ידי חברת Paninsula Petroleum Far East נגד הספינה, במסגרת הליך ימי המאפשר פעולות נגד ספינות שלא שילמו את החובות שלהן. בתלונה נטען כי 'קריסטל קרוז', אשר מושכרת ומנוהלת על ידי שתי חברות, נתבעת בגין הפרת חוזה לאחר שצברה חובות של 4.6 מיליון דולר בדלק.

'קריסטל קרוז' פרסמה בשבוע שעבר כי היא תפסיק את הפעילות שלה עד סוף חודש אפריל. "השעיית הפעילות תספק לצוות ההנהלה של 'קריסטל' הזדמנות להעריך את מצב העסקים הנוכחי, ולבחון אפשרויות שונות להתקדם", מסרה החברה

נוסעים נוספים פרסמו ברשתות החברתיות שהם הופתעו לגלות על המקרה המשפטי. אורח אחד פרסם מכתב שקיבל מחברת הסיפון, שבו נטען כי השינוי במסלול של הספינה נובע "מבעיות תפעוליות ולא טכניות".

"כולנו פחדנו מאוד, לא ידענו מה הולך לקרות עד הבוקר", אמרה הנוסעת שונה וויסט. "לא ידענו אם אנחנו הולכים לרדת מהספינה".

 

41% לא
59% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE