הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ ביקש "למצוא 11,780 קולות" בג'ורג'יה: האם הנשיא לשעבר יועמד לדין?
בקשת משרד התביעה במחוז המאוכלס ביותר בג'ורג'יה, פולטון, אושרה ע"י בית המשפט. בהמשך השנה יוקם חבר מושבעים גדול מיוחד, שיאפשר לתביעה לגבות עדות מבכירים כגון מזכיר המדינה רפנספרגר, ששוחח עם טראמפ והתבקש "למצוא" מספיק קולות כדי לנצח את הנשיא ביידן

בית המשפט בג'ורג'יה אישר לאחד ממשרדי התביעה במדינה לכנס חבר מושבעים גדול מיוחד (Special Grand Jury), וזאת כחלק מהחקירה הפלילית שמתנהלת כנגד הנשיא לשעבר טראמפ בנוגע לניסיון שלו לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא לשעבר טראמפ, במהלך הקמפיין לנשיאות בג'ורג'יה (צילום: AP)

 

כריסטופר בראשר, השופט הראשי במחוז פולטון, אישר את הבקשה שהוגשה ביום חמישי שעבר ע"י התובעת הראשית במחוז, פאני וויליס. בבקשתה של וויליס התובעת טענה שישנם מספר עדים מרכזיים שמסרבים לשתף פעולה עם החקירה, ועל כן קיים צורך בכינוס חבר מושבעים גדול מיוחד המאפשר לחייב אותם למסור עדות באמצעות צו.

כזכור, כבר בחודש ספטמבר האחרון דיווחנו על האפשרות שטראמפ יועמד לדין בג'ורג'יה. כפי שדיווחנו בזמנו, החקירה מתמקדת בשיחה שהתקיימה בין הנשיא דאז לבין בראד רפנספרגר, מזכיר המדינה בג'ורג'יה אשר אחראי על קיום הבחירות במדינתו.

דו"ח שפורסם בזמנו ע"י מכון החשיבה של מכון ברוקינגס מצא כי "תהליך הבחירות בג'ורג'יה וסיפרת ההצבעות היו נתונים תחת מתקפה מתמשכת" מצד טראמפ ובני בריתו, וזאת בניסיון "לשנות את התוצאות החוקיות של הבחירות".

חלק גדול מהדו"ח, בן 107 העמודים, מתייחס לכך שטראמפ לחץ על רפנספרגר "למצוא" קולות. במהלך שיחת הטלפון שקיימו השניים, ב-2 בינואר, הנשיא לשעבר טען שוב ושוב כי מזכיר מדינת ג'ורג'יה יכול לשנות את תוצאות הבחירות. "כל מה שאני רוצה לעשות, זה את זה. אני רק רוצה למצוא 11,780 קולות, שזה אחד יותר ממה שיש לנו", אמר הנשיא ה-45, שעל פי ספירת הקולות, הפסיד לנשיא ביידן בג'ורג'יה ב-11,779 הצבעות. אגב, ניתן לשמוע את ההקלטה הזו בסרטון המופיע בהמשך הכתבה (המשפט על "מציאת הקולות" מתחיל כ-35 שניות אל תוך הסרטון).

 

 

כאמור, בית המשפט בג'ורג'יה אישר את בקשתה של התובעת וויליס, וחבר מושבעים גדול מיוחד יתכנס החל מה-2 במאי (וימשיך בעבודתו במשך שנה אחת, לכל היותר).

חשוב לציין כי מדובר בחבר מושבעים גדול מיוחד, שבשונה מחבר מושבעים גדול רגיל אינו נועד לקבוע האם קיימת תשתית ראייתית מספקת על מנת להעמיד לדין חשוד כלשהו. מטרת חבר מושבעים גדול מיוחד הינה לאשר צווים, הן עבור חיפושים (למשל, קבלת מסמכים) והן עבור גביית עדות. לאחר מכן, התובעת תוכל להשתמש בממצאים שאספה על מנת להגיש כתב אישום.

 

טראמפ ביקש מרפנספרגר "למצוא 11,780 קולות" (צילום: AP)

 

הנשיא לשעבר טראמפ טרם הגיב להתפתחות האחרונה, אך ביום שישי האחרון - לפני החלטת בית המשפט בג'ורג'יה ואחרי שהתובעת הודיעה שתנסה לכנס חבר מושבעים גדול מיוחד - טראמפ המשיך לטעון לאי-סדרים שהובילו להפסדו:

"אז רק כדי שאבין, אותי חוקרים בג'ורג'יה כי ביקשתי מהתובע הכללי, עם הרבה עורכי דין ואחרים שהיו בשיחה, לחפש שחיתות שבהחלט נרשמה בבחירות לנשיאות. אבל מי שביצע את הפשעים אינם נחקרים באף צורה, ובמקום זוכים להגנה?", כלשון התגובה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE