הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן נשאל על האינפלציה וענה: "איזה בן ז*נה טיפש"
בתדרוך עם עיתונאים בבית הלבן, הנשיא הגיב בצורה לא מקצועית כאשר נשאל אם המשבר הכלכלי הוא אחריות פוליטית. לאחר מכן הוא התקשר לכתב פיטר דוסי ואמר: "זה לא אישי, חבר"

ג'ו ביידן ערך היום (שני) תדרוך עם עיתונאים בבית הלבן, וכאשר נשאל על ידי כתב 'פוקס ניוז' לגבי האינפלציה הגואה, הנשיא נשמע אומר: "בן ז*ונה טיפש".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן בשיחה עם כתבים (צילום: רויטרס)

 

בתום התדרוך, כתב רשת 'פוקס ניוז', פיטר דוסי, שאל את ביידן: "האם אתה חושב שהאינפלציה היא אחריות פוליטית?".

בתגובה, הנשיא גיחך ואמר: "לא, זה נכס גדול. עוד אינפלציה. איזה בן ז*נה טיפש".

דבריו הוולגריים של הנשיא נחתכו מעדכון הווידאו שהבית הלבן פרסם, אך הם נשמעו בסרטון ששודר בשידור חי על ידי C-SPAN.

 

 

שעה לאחר מכן, דוסי אמר כי הנשיא התקשר לטלפון הנייד שלו והתנצל בפניו, בערך ."הוא אמר, 'זה לא אישי, חבר'. ואז הלכנו הלוך ושוב, ודאגתי לומר לו שאני תמיד אנסה לשאול משהו שונה ממה שכולם שואלים. והוא אמר, 'אתה חייב'. וזה ציטוט מהנשיא, אז אני אמשיך לעשות את זה".

כאשר המנחה שון האניטי שאל את דוסי אם הנשיא התנצל בפניו, הכתב אמר: "הוא ניקה את האוויר, ואני מעריך את זה. הייתה לנו שיחה נחמדה".

בשבוע שעבר, ביידן הגיב בצורה דומה לשאלת עיתונאים, כאשר כתבת הבית הלבן של 'פוקס ניוז', ג'קי היינריך, לחצה ושאלה על המתיחות בין רוסיה ואוקראינה: "למה אתה מחכה שפוטין יעשה את הצעד הראשון, אדוני?". בתגובה, הנשיא גיחך והגיב בשקט: "איזו שאלה טיפשית".

ברט ברואן, יועץ הבית הלבן של הנשיא לשעבר ברק אובמה, צייץ בתגובה לדבריו של ביידן: "זו לא שאלה טיפשית. זה ממש חשוב. אנחנו ממשיכים לאפשר לפוטין לקבוע את התנאים, ציר הזמן והמסלול של המשבר הזה. הגיע הזמן שנפסיק להיות כל כך תגובתיים ונתחיל ליצור כמה תנאים משלנו".

השאלה של דוסי לגבי האינפלציה הגיעה לאחר שסקר של 'פוקס ניוז' שפורסם ביום ראשון, מצא כי 85 אחוזים מהאמריקנים מודאגים מהאינפלציה, שרק בחודש דצמבר היא הגיעה לשיא של 40 שנה עם עלייה של 7 אחוזים במחירים לצרכן – כך על פי הפדרל רזרב.

הנשיא הפחית בזינוק הגבוה, וטען בהצהרה כי הנתונים האחרונים של מדד המחירים לצרכן הראו כי הממשל שלו "מתקדם בהאטת קצב עליות המחירים", וציין כי מחירי הגז והמזון ירדו במהלך החודש. "במקביל, הדו"ח הזה מדגיש שיש לנו עוד עבודה לעשות, עם עליות המחירים שעדיין גבוהות מדיי וסוחטות את התקציבים המשפחתיים", הוסיף.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE