הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית המשפט העליון חסם את חובת המסכות של מושלת ניו יורק
השופט של מחוז נסאו הכריז כי הצו הביצועי של קת'י הוקול – שחל בבתי ספר ועסקים - הוא "לא חוקתי". המושלת אמרה כי תערער: "האחריות שלי היא להגן על תושבי המדינה"

שופט בית המשפט העליון של מחוז נסאו, קבע שחובת המסכות של מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, הוא אינו חוקתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושלת ניו יורק, קת'י הוקול (צילום: Shutterstock)

 

המושלת אמרה בחודש אוגוסט כי כל התלמידים וצוותי בתי הספר במדינה צריכים לעטות מסכות בתוך מוסדות הלימוד. אז, בחודש דצמבר האחרון – עם התפשטות האומיקרון, היא הכריזה על חובת מסכות בכל העסקים והמקומות המקורים, אלא אם הם כבר דורשים הוכחת חיסון כדי להיכנס.

לאחר הפסיקה של השופט תומס ראדמייקר, הוקול אמרה כי היא תערער על ההחלטה. "האחריות שלי כמושלת, היא להגן על תושבי ניו יורק לאורך משבר בריאות הציבור הזה, והאמצעים האלה עוזרים למנוע את התפשטות הקורונה ולהציל חיים", אמרה המושלת. "אנחנו לא מסכימים עם הפסיקה הזו, ואנחנו רודפים אחר כל אופציה כדי לבטלה באופן מיידי".

בנסאו, שם נקבע פסק הדין, מנכ"ל המחוז ברוס בלייקמן חתם בעבר על שלוש צווים ביצועיים, המסמיכים את המשטרה להפסיק את האכיפה של חובת החיסונים.

כאשר החלטתו של השופט ראדמייקר פורסמה, בלייקמן פרסם פוסט בפייסבוק והכריז על ניצחון לזכויות ההורים: "שופט הכריז שחובת המסכות עבור התלמידים של המושלת הוקול היא לא חוקתית. אם אתם רוצים לעטות מסכה, אנחנו תומכים בכם. אם לא, זו זכותכם החוקתית".

מחלקת החינוך הממלכתית שלחה מכתב תגובה לפסק הדין למפקחים ברחבי ניו יורק, וכתבו שבתי הספר צריכים להמשיך לפעול לפי כללי המסכה.

"מחלקת החינוך של המדינה מבינה שבית המשפט העליון של מחוז נסאו קבע שמשרד הבריאות חרג מסמכותו בחקיקת המנדט. תקנה זו נתונה להחלטות סותרות, מאחר שבית המשפט העליון של מחוז אלבני אישר לאחרונה את הרגולציה", נכתב. "ההבנה שלנו היא שמשרד הבריאות יערער על החלטת בית המשפט העליון של מחוז נסאו, מה שיגרום להשהיה אוטומטית שתחזיר באופן חד משמעי את חובת המסכות, עד למועד שבו ערכאת ערעור תיתן פסק דין נוסף. לכן, בתי הספר חייבים להמשיך לפעול לפי כללי המסכות".

דובר משרד החינוך של העיר ניו יורק, אישר שהתלמידים צריכים להגיע לבתי הספר בעיר עם מסכות. "חובת מסכות היא המדיניות שלנו, עוד לפני שהמדינה אימצה את המנדט. כך שלהחלטה הזו אין השפעה מיידית על בתי הספר בעיר ניו יורק", נמסר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE