הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות פסיקת העליון: ממשל ביידן מבטל את חובת החיסונים בחברות גדולות
פחות משבועיים לאחר שביהמ"ש העליון קבע שחובת החיסונים בבתי עסק גדולים לא תיכנס לתוקף, הממשל הפדרלי הודיע רשמית על ביטולה של המדיניות. עם זאת, ב-OSHA מגבשים הנחיות חדשות שנועדו "לאפשר עבודה בסביבה בטוחה"

הממשל הפדרלי בראשות הנשיא ביידן הודיע היום (שלישי) באופן רשמי כי הוחלט לבטל את חובת החיסונים והבדיקות שהוכרזה עבור חברות גדולות, וזאת על רקע החלטת בית המשפט העליון מוקדם יותר החודש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, מדיניות החיסונים הוצגה לראשונה ע"י מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית (OSHA - גוף פדרלי) כבר בחודש נובמבר האחרון. במסגרת המדיניות, על כל חברה המחזיקה ב-100 עובדים או יותר להורות על חובת חיסונים גורפת, או לחילופין לדרוש מהעובדים לעבור בדיקת קורונה שבועית.

בתגובה לכך, מספר מדינות עתרו לבית המשפט הפדרלי ודרשו לבטל את המדיניות של OSHA. בתי המשפט הפדרליים השונים קיבלו את טענת המדינות והורו שלא ליישם את חובת החיסונים, ועל כן הסוגיה הגיעה עד לבית המשפט העליון של ארצות הברית.

ביום חמישי ה-13 בינואר, ביהמ"ש העליון פסק נגד הממשל הפדרלי וקבע שלא ניתן לאכוף את חובת החיסונים. חמשת השופטים השמרניים תמכו בהחלטה, ואילו שלושת השופטים הליברליים בעליון התנגדו אליה.

"ב-OSHA מעולם לא הכריזו על מדיניות כזו, וגם לא הקונגרס", נכתב בפסיקה, "יתרה מכך, בקונגרס אישרו מספר הצעות חוק שנועדו לטפל במשבר הקורונה, אך באף אחת לא הוצעה מדיניות דומה לזו שהועלתה ע"י OSHA", הם כתבו בפסיקתם.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

החלטת בית המשפט העליון היוותה מכה קשה לממשל הפדרלי, ובפרט לנשיא ביידן שקרא לבתי עסק "לעקוף" את החלטת העליון וליישם חובת חיסונים באופן עצמאי.

בנוסף, מוקדם יותר היום שר העבודה האמריקאי, מרטי וולש, התחייב ש-OSHA יגבש הנחיות חדשות שנועדו "לשמור על בריאות העובדים".

זמן קצר לאחר מכן, ב-OSHA אמרו שכעת הם מתרכזים ביצירת "הנחיות בריאות ובטיחות קבועות" למשבר הקורונה. חשוב לציין כי ב-OSHA פרסמו הנחיות זמניות במהלך הקיץ, אולם הן בוטלו בדצמבר לאחר שלא הוחלפו בהנחיות קבועות (החוק קובע שניתן לקצר את תהליך האישור של ההנחיות הזמניות, אך הן נשארות בתוקף במשך חצי שנה בלבד אם לא מאשרים הנחיות קבועות).

 

בית המשפט העליון של ארצות הברית (צילום: Getty Images)

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE