הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתוך כחודש: כמות המתחסנים בבוסטר צנחה ב-50%
בדצמבר רשויות הבריאות דיווחו על כמיליון זריקת בוסטר הניתנות ברחבי ארצות הברית בכל יום, אולם מאז נתון זה צנח ועומד על פחות מ-500 אלף. בזמן ש-75% מאוכלוסיית ארה"ב קיבלה לפחות מנת חיסון אחת, רק כ-40% קיבלו מנת דחף

מספר האמריקאים שמקבלים מנת חיסון שלישית (בוסטר) נגד נגיף הקורונה בכל יום ירד ביותר מ-50% במהלך החודש החולף, ממיליון איש בדצמבר לכ-490 אלף בשבוע שעבר.

כך עולה מנתונים שפורסמו ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי ה-CDC, ב-13 החודשים שעברו מאז שהוענק אישור לשימוש חירום לחיסון הראשון נגד הנגיף (החיסון של פייזר), 210,682,471 בני אדם - או כ-63.5% מכלל התושבים - התחסנו 'באופן מלא' (שתי מנות של פייזר או מודרנה, או מנה אחת של ג'ונסון אנד ג'ונסון).

251,289,667 אמריקאים, או כ-75.7% מאוכלוסיית ארצות הברית, קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת. לשם השוואה, עד כה רק 84,800,209 בני אדם - כ-40% מהתושבים - התחסנו במנת דחף.

לא ברור מה בדיוק גורם לפערים הגדולים בין מספר המחוסנים 'באופן מלא' לבין מספר המתחסנים בבוסטר. בסקר שנערך לאחרונה ע"י סוכנות הידיעות AP, קרוב ל-60% מהמשיבים הסבירו שהם בחרו להתחסן במנה הראשונה "כדי להסתובב במקומות ציבוריים מבלי לחשוש להידבק בקורונה". לעומת זאת, פחות ממחצית מהמשיבים - רק 47% - אמרו דברים דומים על מנת הדחף.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ג'ייסון שוורץ, מומחה למחלות זיהומיות וחיסונים באוניברסיטת ייל היוקרתית, סיפר ל-AP שמחקרים מראים שזריקת הבוסטר יעילה במניעת מחלה קשה בעקבות הידבקות בנגיף, ובפרט בעקבות הידבקות בווריאנט 'אומיקרון':

"אני חושב שכל הראיות מצביעות על כך שזריקת הבוסטר אינה רק תוספת אפשרית, אלא חלק בלתי נפרד מההגנה בפני הקורונה", הסביר שוורץ. כאשר נשאל על הפערים בין כמות המתחסנים בשתי מנות לבין כמות המתחסנים בבוסטר, שוורץ השיב: "מבחינת המסר, משהו נפל בין הכיסאות".

לאחרונה פורסם תחקיר של העיתון הכלכלי המוביל פייננשל טיימס, שמצא כי "פערי ההתחסנות" באים לידי ביטוי כאשר בוחנים את הנתונים לפי חלוקה דמוגרפית. כך לדוגמה, באילינוי נמצא כי 50% מהתושבים הלבנים שהיו מחוסנים 'באופן מלא' הספיקו להתחסן גם במנת בוסטר. בקרב האוכלוסייה האפרו-אמריקאית והיספאנית, נתון זה צנח ל-38% ו-33%, בהתאמה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי ה-CDC, בני 18 ומעלה זכאים להתחסן בזריקת בוסטר של אחד משני חיסונים - פייזר או מודרנה. לעומת זאת, בני 12 עד 17 זכאים להתחסן רק בבוסטר של פייזר (במידה שקיבלו את שתי זריקת החיסון הראשונות).

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE