הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בוושינגטון: שופט בבית המשפט העליון הודיע על פרישה
מספר כלי תקשורת מדווחים שהשופט הליברלי סטיבן ברייר יפרוש מהתפקיד בקיץ הקרוב, ובכך יאפשר לנשיא ביידן לבחור את מחליפו לפני בחירות האמצע. דוברת הבית הלבן: "שופטים תמיד קובעים האם ומתי יפרשו, וכך היה גם היום"

השופט סטיבן ברייר צפוי לפרוש מבית המשפט העליון של ארצות הברית לאחר קרוב ל-28 שנים בתפקיד, כך דווח הבוקר (רביעי) ע"י מספר כלי תקשורת בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שופט בית המשפט העליון של ארה"ב, סטיבן ברייר (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים, ברייר - אחד משלושת השופטים הליברליים בעליון - יפרוש מהתפקיד בחודש יוני הקרוב, ובכך יאפשר לנשיא ביידן לבחור את מחליפו לפני בחירות האמצע (בהן הדמוקרטים צפויים לאבד את השליטה בסנאט, הגוף שאחראי על אישור השופטים).

ברייר בן ה-83 הוא השופט המבוגר ביותר בעליון, ובשנה האחרונה דמוקרטים רבים מפעלים עליו לחץ וקוראים לו לפרוש בזמן שהמפלגה שולטת בסנאט ובבית הלבן.

אותם דמוקרטים הזכירו לברייר שהשופטת רות ביידר גינסבורג סירבה לפרוש במהלך כהונת הנשיא לשעבר אובמה, חרף מצבה הבריאותי הרעוע. בסופו של דבר היא הלכה לעולמה בגיל 87 בספטמבר 2020, ובכך התאפשר לנשיא לשעבר טראמפ לבחור את מחליפה (השופטת איימי קוני בארט).

 

רות ביידר גינסבורג ז"ל, שופטת ביהמ"ש העליון שהלכה לעולמה בספטמבר 2020 (צילום: AP)

 

כאמור, מחליפו של ברייר - שמונה לתפקיד הבכיר ע"י הנשיא לשעבר קלינטון בשנת 1994 - יצטרך לזכות באישור הסנאט על מנת להתמנות לתפקיד באופן רשמי.

בשלב זה לא פורסמה רשימה של שופטים שעשויים להחליף את ברייר, ובבית הלבן סירבו להגיב לדיווחים לפיהם ברייר יפרוש מהתפקיד.

"ההחלטה האם ומתי לפרוש, כמו גם צורת ההכרזה, תמיד היו החלטות שהתקבלו ע"י שופטי בית המשפט העליון בעצמם. וכך יהיה גם היום", אמרה ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן, "בשלב זה אין לנו מידע נוסף למסור".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE