הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יו"ר המטות המשולבים: אם רוסיה תפלוש – אוקראינה יכולה ליפול תוך 72 שעות
בתדרוך בדלתיים סגורות, הגנרל מארק מילי הביע את החשש מפני כיבוש מהיר מצד הרוסים, ואמר כי תרחיש כזה עשוי להביא למותם של 15,000 חיילים אוקראינים ואלפי חיילים רוסים

יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, אמר למחוקקים כי אוקראינה עלולה ליפול תוך 72 שעות אם רוסיה אכן תפלוש למדינה. כך על פי מספר מקורות בקונגרס ששוחחו עם רשת "פוקס ניוז".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות רוסים באי קרים (צילום: איי.פי)

 

במהלך תדרוך בדלתיים סגורות, שנערך ב-2 וב-3 בפברואר, מילי אמר למחוקקים כי פלישה רוסית בקנה מידה מלא לאוקראינה, עלולה לגרום לבירת המדינה קייב ליפול לידי רוסיה בתוך 72 שעות, ועשויה לעלות בחיי 15,000 חיילים אוקראינים ו-4,000 חיילים רוסים.

בתדרוך של יו"ר המטות המשולבים, נכחו שר החוץ אנתוני בלינקן, שר ההגנה לויד אוסטין, יו"ר המודיעין הלאומי אבריל היינס, המזכיר לביטחון הפנים אלחנדרו מיורקס, כמו גם סגן שר החוץ, סגן שר המסחר ועוד.

כמה מחוקקים כבר הביעו את הדאגה שלהם מכך שממשל ביידן לא מגיב מספיק במהירות כדי לספק לאוקראינה סיוע צבאי משמעותי, כמו מערכות נ"מ (נגד מטוסים) ומשגרי רקטות אשר יגנו מפני פלישה רוסית אפשרית.

מנגד, בכירים אחרים בממשל אמריקני הגיבו לחששות הללו, ואמרו כי אספקה משמעותית לצבא אוקראינה יכולה להביא לתוצאה הפוכה, ולשמש סיבה לפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה.

 

 

הגנרל מארק מילי (צילום: Shutterstock)

 

בעוד שקייב זוכה לסיוע ביטחוני מארצות הברית במסגרת הקצאה של 200 מיליון דולר, שנקבעה על ידי ביידן בחודש דצמבר, היא גם מקבלת סיוע של 600 מיליון דולר מבריטניה ומהמדינות הבלטיות, והיא תלויה בהן מאוד וכוללת טילי Javelin (טילים נגד טנקים) וטילי נ"מ בגרסה ישנה יותר.

לצד הסיוע הכספי והציוד הצבאי שארצות הברית כן מספקת, המדינה פועל להכין תוכנית למשבר פליטים ומהגרים משמעותי. כך אמר אדם המאורע בפרטים. כמו כן, בעלות ברית אירופיות מנהלות דיונים על דיור וזרמי מהגרים בהנחה שאזרחים אוקראינים יברחו לאזורים אחרים באירופה במידה ותתרחש פלישה.

לפני כשבוע, כמה סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים אמרו כי הם מוכנים להטיל סנקציות כבדות מאוד על הקרמלין, כדי ליצור הרתעה מפני צעד צבאי אפשרי. הסנאטור בוב מננדז, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, העלה את הרעיון לכמה עונשים שעשויים להיות מוטלים באופן מיידי, על מנת להרתיע את הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

"יש כמה סנקציות שיכולות להיות מראש, בגלל מה שרוסיה כבר עשתה – התקפות סייבר על אוקראינה, פעולות דגל שווא, המאמצים לערער את ממשלת אוקראינה באופן פנימי", אמר מננדז לרשת סי.אן.אן. במקרה של פלישה, מננדז אמר שהקרמלין יעמוד בפני "האמא של הסנקציות", שיכוונו לבנקים הרוסיים על מנת לפגוע בכלכלת המדינה. במקביל, ארה"ב תגביר את האספקה של סיוע צבאי לאוקראינה. "מדובר בסנקציות מעבר לכל מה שהטלנו אי פעם בעבר", טען מננדז.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE