הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הזרעים האלה הם פלא בריאותי, אך צריך לדעת כיצד לאכול אותם
זרעי הפשתן הפכו בשנים האחרונות לסופר פוד. ובצדק, הם עשירים בערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים, אך ישנה דרך מאוד מסוימת לאכול אותם, על מנת להבטיח את מלוא הפוטנציאל והיתרונות שלהם. כך תעשו את זה נכון

את הפשתן גידלו כבר במצריים העתיקה והוא נחשב לסמל טהור ובריא. כיום תוכלו למצוא את הזרעים בכל מקום, על קרקרים, באבקה, בחטיפי אנרגיה, לחמים ועוד. לזרעי הפשתן שלל יתרונות בריאותיים, הם מהווים מקור עשיר במיוחד לחומצה אלאפא, חומצה מסוג אומגה 3, אשר צריכה שלה מסייע בהגנה ממחלות לב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, הזרעים מלאים בסיבים תזונתיים, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לתחלואה במחלות לב שונות, לשמור על תחושת שובע לאורך זמן, ולתמוך בפעילות התקינה של מערכת העיכול. ואם כל זה לא מספיק, הזרעים גם מפוצצים בחלבון, מינרלים, ויטמינים, סידן, חומצה פולית, ועוד. 

עם כל היתרונות האדירים, ישנה חשיבות אדירה לצריכה נכונה של זרעי פשתן. כך למשל, בזמן הריון מומלץ להגביל את הצריכה. כמו כן, טחינה של זרעי הפשתן תבטיח כי תקבלו את מלוא היתרונות שהזרעים מביאים עימם. 

את זרעי הפשתן ניתן לקנות בשלמותם או טחונים. המעטפת של הזרעים קשה לעיכול, לכן אמור, עדיף לטחון אותם. ההמלצה היא לקנות זרעים שלמים, ולטחון רגע לפני הצריכה. ניתן לבצע את הפעולה בקלות ופשטות באמצעות מטחנת תבלינים, מטחנת קפה וכדומה. את זרעי הפשתן מומלץ לאחסן במקרר, או במקפיא, בכלי אטום. 

אז מה עושים איתם?

ניתן להשתמש בזרעים כתחליף ביצה. טחינה של הזרעים והוספה של מים יוצרת מרקם ביצתי, ובכך מהווה תחליף מושלם לביצה עבור טבעונים. בנוסף, ניתן להוסיף זרעים לעוגיות, לחמים, חטיפי אנרגיה, קרקרים ועוד. אפילו למתכונים חמים כמו קציצות, מרקים ותבשילים שונים. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE