הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
80% מהנשים סובלות מהתופעה הזו בזמן הריון: כך תוכלו להקל עליה
מרבית הנשים ההריוניות מדווחת על בחילות כבר בשלב הראשוני של ההריון. מדובר על תופעה מוכרת ונפוצה במיוחד, ובעיקר לא נעימה. אך החדשות הטובות הן שאפשר להקל משמעותית על התסמינים באמצעות תזונה וטיפול תרופתי

בחילות הן אחד הסימנים הראשונים המבשרים על תחילתו של הריון. נשים שונות חוות דרגות שונות של התופעה, כאשר עבור נשים רבות, מדובר על תופעה המלווה את שגרת היום. במקרים מסוימים, הבחילות יכולות לפגוע בשגרת היום, וכאן נכנסים הפתרונות האפשריים, והם קלים ופשוטים יותר ממה שנדמה לכן. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז בואו נתחיל מההתחלה, מדוע זה קורה?

עולם המדע והרפואה עדיין לא הצליח להצביע על הסיבות המדויקות להופעת בחילת הריון, אך מחקרים קושרים בין העלייה החדה של ההורמונים המופרשים אל מחזור הדם לבין בחילות. ככל הנראה, אותם הורמונים גורמים לגירוי של מרכזי ההקאה במוח. 

מה ניתן לעשות כדי להקל על בחילות?

אחד הטיפים היעילים ביותר הוא הערכת תזונה, זאת לצד בחינה של מידת ההקאות, סקירת מחלות רקע וגורמים נוספים. כמו כן, ההמלצה היא לאכול ארוחות קטנות במהלך היום, דרך תזמון צריכת פחמימות בשעות הבוקר ועד הימנעות או צמצום של אכילת מזונות מטוגנים ועתירי שמן ותבלינים.  בנוסף חתיכת לימון או פרוסת ג'ינג'ר בתור מעט מים חמים יכולים בהחלט להקל על בחילות. 

מתי צריך להיוועץ עם רופא?

כאשר הבחילות מלוות במעל ארבע-חמש הקאות ביום ובמקרים בהם את לא מצליחה לשתות מספיק, ישנה סכנת התייבשות. אז חשוב מאוד לגשת להיבדק ולקבל טיפול. במידת הצורך יינתן טיפול באמצעות עירוי של נוזלים עם מלחים לטיפול בהתייבשות ולאיזון החסרים הנוצרים כתוצאה מהקאות. במקרים חריגים  מוחזרים דרך הוריד גם חסרים תזונתיים נוספים.

איך מטפלים?

כאמור, שינוי בהרגלי התזונה יכול ליצור שינוי משמעותי בהחלט ולהקל על התופעה. שנית, קיימים מספר טיפולים תרופתיים המסייעים להתמודד עם בחילות בזמן הריון. למשל פראמין וזופרן,או  דיקלקטין שידוע במשך שנים כבטוח לשימוש בהריון וכמעט ללא תופעות לוואי.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE