הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ משבח את הצעדים של פוטין: "זה גאוני"
הנשיא לשעבר התייחס לאופן שבו הנשיא הרוסי פועל, וטען שארצות הברית צריכה לנקוט בפעולות דומות בגבול הדרומי שלה. עם זאת, אמר כי אם הוא עדיין היה בבית הלבן – רוסיה לא הייתה כה אגרסיבית

בעוד חברי הקונגרס, הרפובליקנים והדמוקרטים, דוחקים בנשיא ג'ו ביידן לפעול באופן נוקשה יותר נגד נשיא רוסיה על צעדיו נגד אוקראינה – הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שיבח את סגנון הכוח של ולדימיר פוטין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ופוטין (צילום: Getty Images)

 

בראיון לפודקסאט שנערך ביום שלישי, הנשיא ה-45 התייחס לצעדים האחרונים של הנשיא הרוסי – כאשר הכריז על אזורים במזרח אוקראינה כעצמאיים, והכניס לשם חיילים רוסים.

בדבריו השנויים במחלוקת, טראמפ אמר: "פתחתי את הטלוויזיה, ואמרתי, 'זה גאוני'. פוטין מכריז על חלק גדול מאוקראינה כעצמאית. הו, זה נפלא".

"אמרתי, 'כמה זה חכם?' הוא הולך להיכנס ולהיות 'שומר שלום'... היינו יכולים להשתמש בזה בגבול הדרומי שלנו. זה כוח השלום הכי חזק שראיתי אי פעם. היו יותר טנקים צבאיים ממה שראיתי אי פעם. הם ישמרו על השלום, בסדר", המשיך טראמפ.

הנשיא לשעבר המשיף להרעיף שבחים על פוטין, וטען כי אם הוא היה עדיין בבית הלבן – רוסיה הייתה פחות אגרסיבית.

"תחשוב על זה. הנה בחור שמתמצא מאוד. אני מכיר אותו מאוד מאוד טוב. דרך אגב, זה אף פעם לא היה קורה איתנו. אילו אני הייתי המפקד, זה אפילו לא היה מתקבל על דעת. זה לעולם לא היה קורה. אבל הנה בחור שאומר, 'אתה יודע, אני הולך להכריז על חלק גדול מאוקראינה כעצמאי'. הוא השתמש במילה 'עצמאי'. 'ואנחנו הולכים לצאת, ואנחנו ניכנס, ונעזור לשמור על השלום'".

 

טראמפ ופוטין (צילום: Getty Images)

 

טראמפ סיכם את דבריו בטענה שהנשיא ביידן לא הגיב כראוי לתוקפנות הרוסית. "אתה יודע מה הייתה התגובה של ביידן? לא הייתה תגובה. לא הייתה אפילו אחת. זה מאוד מאוד עצוב", אמר.

לאחר דבריו, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, נשאלה על דבריו של הנשיא לשעבר. "אנחנו מנסים שלא לקבל עצות מאף אחד שמשבח את הנשיא פוטין ואת האסטרטגיה הצבאית שלו", אמרה, וציינה כיצד טראמפ צידד לטובת רוסיה כאשר היא סיפחה את חצי האי קרים בשנת 2014.

מוקדם יותר באותו היום, מנהיג סיעת המיעוט הרפובליקנית בסנאט, מיץ' מקונל, הביע דעה שונה לחלוטין כאשר טען ל"תוקפות של פוטין", וקרא לביידן לנקוט בפעולה מהירה ואגרסיבית, והזהיר מפני השלכות "קטסטרופליות" אם המערב לא יצליח למנוע את צעדיו של נשיא רוסיה.

"זה צריך להתחיל, אבל לא להסתיים, בסנקציות הרסניות נגד הקרמלין. הנשיא לא צריך לבזבז זמן בכלים הנרחבים הקיימים לרשותו כדי להטיל עלויות כבדות", אמר.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE