הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדוכדכים? הנה חמישה מזונות שישפרו לכם את מצב הרוח כבר עכשיו
קר וגשום בחוץ, הקורונה באה והולכת, ובמקביל החיים ממשיכים. רבים מעידים כי היא חשים דכדוך וחוסר חיוניות בתקופה הנוכחית. אך החדשות הטובות הן שבאמצעות כמה מזונות שיש לכם במטבח, תוכלו להרגיש טוב יותר בקלות ובמהירות

כולנו יכולים לסבול מדכדוך, דיכאון, העדר חשק וכוח רצון, חוסר חיוניות, וכדומה. הסיכון לכל אלה מתגבר באופן ניכר בעונת החורף בעקבות החשכה המוקדמת, הקור, הגשם, האפרוריות. אנו גם נוטים בעונה הקרה לאכול יותר, מה שיכול להכניס רבים לרכבת הרים רגשית. אך רגע לפני שאתם מרימים ידיים, זה הזמן לנסות פתרון פשוט, מהיר ויעיל במיוחד, והוא נמצא ממש במטבח ביתכם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חליטת מנטה

חליטה מפנקת וכיפית זו מומלצת לא רק בעקבות הרגיעה שהיא מעניקה, אלא בשל הבוסט האנרגטי שהיא נותנת בעיקר בימי החורף החשוכים והרדומים. חליטה זו תפחית את רמת העייפות שלכם ואף תסייע לערנות ומיקוד.

סלמון

מכיל חומצת שומן מסוג אומגה 3, הידועה כאנטי דלקתית ותורמת לשיפור תפקודי המוח. בנוסף, בסלמון יש שפע ויטמיני B, אשר אחראים בין השאר לתפקוד התקין של מערכת העצבים, ומעורבים גם ביצירת דופמין וסרוטונין, כימיקלים המשפיעים על מצב הרוח. מנה אישית של סלמון (200 גרם בערך) מכילה את הכמות היומית המומלצת.

גבינת ריקוטה

מפוצצת בויטמין D החיוני במיוחד לגופנו. מחסור בוויטמין זה עלול לגרום למצב רוח ירוד. מאחר שבחורף יש לנו הרבה פחות שמש, כדאי להעשיר את התפריט במזונות המכילים את הויטמין החשוב הזה. תוכלו למצוא אותו כאמור בגבינת הריקוטה, ובגבינות רבות נוספות. 

בננות

מעניקה תחושת אופוריה, מרץ ומוטיבציה גבוהה. סוד קטן, כמה שתהיה בשלה יותר, כך טוב יותר. הבננה מכילה חומצת אמינו בשם טירוזין שהופכת בגוף לדופמין, גם הוא כימיקל טבעי המאפשר לנו להיות רגועים ומפוקסים.

שיבולת שועל

בנוסף לשפע הסיבים התזונתיים ושפע ויטמיני B השיבולת מקבלת את כס הכבוד בעיקר בזכות חומצת אמינו בשם טריפטופן שהיא מכילה. חומצה זו הופכת בגוף לסרוטונין, מוליך עצבי הידוע כ"הורמון האושר" ואחראי בין היתר לספק לכם מצב רוח טוב.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE