הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מזהיר מפני מלחמת עולם וטוען: "צריך לעשות יותר מסתם סנקציות"
הנשיא לשעבר התראיין על הפלישה הרוסית לאוקראינה, דבר ש"מעולם לא היה צריך להתרחש", ואמר כי לא ניתן לדעת איך מלחמת עולם מתחילה. "יכול להוביל למשהו הרבה יותר גדול"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הזהיר כי הפלישה הרוסית אל תוך אוקראינה עלולה להוביל ל"מלחמת עולם", וטען כי ממשל ביידן יצטרך "לעשות הרבה יותר מסתם סנקציות" כדי לעצור את ולדימיר פוטין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ (צילום: AP)

 

במהלך רעיון בלעדי לרשת 'פוקס ניוז' בשולי ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית שנערכה בשבת, טראמפ אמר כי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה "מעולם לא הייתה צריכה להתרחש".

"זה דבר נורא. זה לעולם לא היה קורה בשום נסיבות, וזה מה שזה", אמר הנשיא ה-45, שגם שיבח את אוקראינה: "אבל אנחנו רואים הפגנה של אומץ רב, ואני חושב שהם עושים עבודה מצוינת – הרבה יותר ממה שמישהו חשב שאפשר".

כאשר טראמפ נשאל אם יש לו מסר שהוא רוצה להעביר לנשיא הרוסי, הוא ענה: "אין לי הודעה בשבילו. אני רק חושב שחבל שזה קורה. זה משהו שאסור שיקרה".

אמנם הנשיא לשעבר סירב לגנות את הנשיא הרוסי, אך לפני ימים בודדים, כאשר פוטין הכריז על אזורים במזרח אוקראינה כעצמאיים, טראמפ אמר: "פתחתי את הטלוויזיה ואמרתי, 'זה גאוני'. פוטין מכריז על חלק גדול מאוקראינה כעצמאית. הו, זה נפלא".

בראיון ל'פוקס ניוז, טראמפ הזהיר מפני תוצאות הרות אסון: "אלפי אנשים, אני מתכוון, זה יכול להוביל למשהו הרבה יותר גדול. זה יכול לזלוג להרבה מדינות אחרות ויכול להוביל למלחמת עולם. אי אפשר לדעת איך זה מתחיל, במלחמת עולם. אתה אף פעם לא חושב שתצא מזה מלחמה, ופתאום זה מסתיים במלחמת עולם".

"זו תקופה מסוכנת מאוד לאומה שלנו, למדינה", הוסיף.

טראמפ הגיב לסנקציות שמדינות רבות הטילו על רוסיה, ואמר: "אני חושש שהם יצטרכו לעשות יותר מסתם סנקציות. פוטין, הוא יודע איך להימנע מסנקציות, והוא עובר דרך מדינות אחרות. הוא הולך לסין, לדוגמה". עם זאת, הוא כן אמר כי הסנקציות "צריכות להיות חזקות, והן צריכות להיות מהירות. ואם הן לא, אני לא רוצה לדמיין – זה יהיה רק שאלה של זמן".

לדבריו, פוטין, כמו גם הנשיא הסיני, ראו את התנהלותו של ביידן בנסיגה מאפגניסטן, "ועלו להם רעיונות שלא היו להם לפני שהם ראו את זה, כי היה מדבור בחוסר כישרון חמור".

כאשר נשאל אם הפלישה הרוסית לאוקראינה הייתה מתרחשת תחת ממשלתו, טראמפ ענה כי הוא לא יכול לענות על זה. "אני אומר לך מה, הייתי עושה דברים, אבל הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה להגיד את זה עכשיו. בהחלט לא הייתי רוצה לדבר על זה בתקשורת יותר מדיי. אבל יש דברים שאפשר לעשות שיהיו חזקים מאוד".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE