הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהחשש שהרוסים יבינו לא נכון: ארה"ב דחתה ניסוי טילים
הפנטגון הודיע על הצעד בעקבות המתיחות הגרעינית הגוברת עם מוסקבה, שהכניסה את הכוחות הגרעינים שלה לכוננות. "מוכיחים שאנו מעצמה גרעינית אחראית"

הפנטגון דחה השבוע ניסוי מתוכנן של טיל בליסטי בין יבשתי של Minuteman III (ICBM) – זאת על רקע סימנים של מתיחות גרעינית עם רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניסוי טילים של צבא ארה"ב (צילום: חיל הים האמריקני) 

 

"היום, אני רוצה לדבר קצת על משהו שאנחנו לא הולכים לעשות", אמר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, במהלך תדרוך עם עיתונאים ביום רביעי. "ואני רוצה להסביר מדוע בסוף השבוע שעבר, כפרי שראיתם, הנשיא פוטין הכניס לכוננות את כוחות הגרעין של רוסיה".

בשבוע שעבר, הורה פוטין לשר ההגנה הרוסי ולראש המטה הכללי של הצבא להכניס את כוחות ההרתעה הגרעיניים ל"משטר מיוחד של חובת לחימה". המהלך מראה את המצב השברירי שעשוי להסתבך למלחמה גרעינית.

קירבי המשיך: "עכשיו, בתקופה זו של מתיחות מוגברת, ארצות הברית וחברים אחרים בקהילה הבינלאומית ראו בכך, ובצדק, צעד מסוכן וחסר אחריות, וכפי שכבר אמרתי בעבר – מיותר. גם ארצות הברית וגם רוסיה הסכימו זה מכבר, שלפעולה גרעינית עלולה להיות השלכות הרסניות", אמר וציין ששתי המדינות סיכמו לאחרונה שאי אפשר לנצח במלחמה גרעינית ואסור להילחם בה.

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: EPA)

 

"רטוריקה פרובוקטיבית שכזו ושינויים אפשריים בעמדה הגרעינית, אשר כוללים את כלי הנשק המשמעותיים ביותר בארסנלים שלנו – אינם מקובלים", הדגיש מזכיר העיתונות.  

קירבי הוסיף כי מזכיר ההגנה לויד אוסטין, דחה את מבחן ה-ICBM המתוכנן "במאמץ להוכיח שאין לנו שום כוונה לעסוק בפעולות כלשהן שעלולות להיות מובנות לא נכון או לפרש לא נכון. לא לקחנו את ההחלטה הזו בקלות ראש, אלא כדי להוכיח שאנחנו מעצמה גרעינית אחראית".

חיל האוויר האמריקני מחזיק ב-400 טילי ICBM בכוננות, בשלושה בסיסים במערב ובמערב התיכון, שכל אחד מהם חמוש בראש נפץ גרעיני אחד. חיל האוויר בוחן טילים כאלה בעלי יכולת גרעינית כארבע פעמים בשנה, ושולח טיל לא חמוש כ-6,500 ק"מ לחלל.

מתוך הארסנל הגרעיני הפרוס של ארצות הברית, 70% נמצאים מתחת לים על סיפון צוללות טילים בליסטיים. טילים גרעיניים כאלה נושאים מספר ראשי נפץ גרעיניים, שכל אחד מהם חזק פי 30 מהפצצות הגרעיניות שהוטלו על יפן בשנת 1946.

כל טיל כזה נמצא בכוננות גבוהה בכל עת, וניתן לשגר אותם תוך דקות אחדות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE