הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב שתכירו: חמישה חוסרים תזונתיים שיכולים להשפיע על מצב הרוח
מלבד הסיבות המוכרות והידועות למצב רוח ירוד, מסתבר כי מחסור במזונות מסוימים יכול להוביל לתחושת עייפות, חוסר חיוניות, וחוסר מצב רוח באופן כללי. אז על אילו מזונות מדובר? הנה כל מה שכדאי שתדעו

המזון שאנו אוכלים משפיע באופן ישיר לא רק על הגוף שלנו, אלא גם על הנפש שלנו. כך למשל תזונה לא מאוזנת, הכוללת הרבה מדי פחמימות ואוכל מהיר, ופחות מידי פירות וירקות, תשפיע עליכם ואף יכולה לגרום לעייפות, דכדוך ולעיתים דיכאון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, המזון שלנו משפיע על תפקודים רבים של המוח והנפש, כגון היכולת לשמור על ריכוז לאורך זמן, חרדות, וכודמה. מחקרים אשר נעשו בתחום הראו כי תזונה עשירה בסוכר ושומנים יכולה להוביל לבעיות נפשיות שונות, בדגש על דיכאון וחרדה. לעומת זאת, תזונה עשירה, מגוונת ובריאה, מובילה ללא מעט יתרונות. 

אז מה כדאי לכם להוסיף לתפריט?

אומגה 3

החומצות הקיימות באומגה 3 נחוצות מאוד לתפקוד תקין ומיטבי של המוח. תוכלו למצוא כמויות אדירות של אומגה 3 בדגים, בדגש על סלמון, מרקל וסרדינים. כמו כן, גם במוצרים מן הצומח כגון זרעי צ׳יה, זרעי פשתן, ואגוזים, אותם מומלץ לשלב בתפריט היומי שלכם.

ויטמין D

ויטמין מהותי לא רק עבור העצמות שלנו, אלא גם עבור בריאות הנפש. הוא נחוץ במיוחד על מנת לייצר מוליכים עצביים אשר מובילים להפחתה ניכרת ברמות חרדה ודיכאון. תוכלו למצוא את הויטמין הנהדר הזה בביצה, מוצרי חלב, ודגים שונים.

ויטמין B12

במידה ואתם דוגלים בתזונה צמחונית או טבעונית אתם נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול ממחסור בויטמין זה. החדשות הטובות הן שניתן לקבל כמויות גבוהות של ויטמין במזונות שונים, כגון עדשים, חומוס, תרד, ועוד. 

חלבון

מהותי וחשוב במיוחד לוויסות מצב הרוח שלנו, לכן מחסור בחלבון יכול להשפיע באופן ישיר על המצב הנפשי. החלבון נמצא במזונות כגון מוצרי חלב, אגוזים, ביצים, שעועית, שיבולת שועל, חיטה, ועוד. 

מגנזיום

המגנזיום קריטני עבור תהליכים שונים המתקיימים בשרירים ובמוח, כאשר מזונות המכילים מגנזיום נחשבים בריאים ומרגיעים ואף יכולים למנוע מצבים של חרדה, חוסר שקט, ושינה לא טובה. המגנזיום נמצא בתרד, בננות, זרעי דלעת, שקדים, ואפילו שוקולד מריר. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE