הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק סירב לחסום את התקשורת ברוסיה – "אלא אם כן יאיימו עלי באקדח"
מייסד חברת SpaceX פרסם כי מספר ממשלות פנו אליו בנושא, אך הוא התנגד לכך נחרצות בטענה שצעד כזה סותר את חופש הביטוי

מאז תחילת המלחמה במזרח אירופה, אילון מאסק התייצב מספר פעמים לצד אוקראינה וסייע לה בדרכים שונות. אבל יש דבר אחד שהוא לא מוכן לעשות – לחסום את רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: AP)

 

האיש העשיר בעולם פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו טען כי "כמה ממשלות" ביקשו מהחברה שלו SpaceX להשתמש בלווייני האינטרנט של Starlink, על מנת לחסום את התקשורת הממלכתית הרוסית.

אך מייסד החברה התנגד לבקשה, וכתב כי "לא נעשה את זה – אלא רק באיומי אקדח", והצדיק זאת: "מצטער להיות תומך אבסולוטי בחופש הביטוי". כמו כן, היה לו חשוב להדגיש כי אוקראינה היא לא אחת הממשלות.

 

 

באחת התגובות לציוץ, נכתב כי התקשורת הממלכתית ברוסיה היא תעמולה, ומאסק השיב כי "כל מקורות החדשות הם תעמולה חלקית, חלקם יותר מאחרים".

 

 

מוקדם יותר באותו היום, מאסק צייץ כי SpaceX נתנה עדיפות ל"הגנת סייבר והתגברות על שיבוש אותות", לאחר שיום קודם לכן אמר שבחלקים מסוימים של אוקראינה, Starlink הייתה מערכת התקשורת היחידה שאינה רוסית שפועלת, וסביר להניח שהיא תהיה על המוקד.

כזכור, לפני כשבוע סגן נשיא אוקראינה פנה למאסק דרך הרשתות החברתיות, וביקש ממנו להתגייס לטובת המאבק של המדינה ולסייע בהתקפות הסייבר מצד הכוחות הרוסים.

בתגובה, מאסק כתב לו: "שירותי Starlink פעילים כעת באוקראינה. נקודות גישה נוספות בדרך" – וקיים את הבטחתו ימים אחדים לאחר מכן.

כמו כן, לפני שלושה ימים, טסלה הציעה טעינה בחינם לרכבים שלה ורכבים חשמליים אחרים בחלקים של פולין, סלובקיה והונגריה – הגובלות באוקראינה, משם כבר למעלה ממיליון איש ברחו מהמלחמה.

לטסלה יש היסטוריה של הצעה יזומה לשירותי טעינה בחינם לבעלי רכב EV שנפגעו באסונות טבע, כמו למשל בהוריקן פלורנס או בשריפות הבר בקליפורניה בשנת 2018. עם זאת, מדובר בפעם הראשונה שהחברה מציעה טעינה בחינם לכל בעלי הרכבים החשמליים – לא בהכרח רק של טסלה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE