הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופר פוד: אילו מזונות נכללים בקבוצה זו, ומה היתרונות שהם מביאים עימם
כולנו מכירים כיום את הביטוי הנחשק ״סופר פוד״, אבל רבים מאיתנו לא ממש יודעים מה נכלל בקבוצה, ובעיקר, מה היתרונות הבריאותיים והתזונתיים שהם מביאים לגופנו. הנה כל מה שחשוב שתדעו בנושא

המונח הסופר פוד נכנס לחיינו אי שם בתחילת שנות האלפיים וכלל בעיקר מזונות אקזוטים. כל מאכל ברשימה הגיע עטוף בסיפור עתיק המספר כי כבר אלפי שנים במדינות מרוחקות משתמשים בו לריפוי מחלות איומות. אך מה היא ההגדרה של סופר פוד? ובכן, מדובר על מזונות בעלי תכונות רפואיות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כידוע, קיים קשר הדוק בין מה שאנחנו אוכלים לבין הבריאות שלנו. הסוד טמון בשילוב של מאכלים שנחשבים סופר פוד בתפריט שלנו לצד אותם מזונות הנחשבים “רגילים”. בנוסף יש לשים לב לצריכתם בדרך הנכונה. תה ירוק סוג מאצ’ה באמת מכיל ריכוז גבוה יותר של נוגדי חמצון. וגם יותר קפאין, לכן אם ברצונכם לשתות כוס תה מרגיעה אולי אפילו לפני השינה – מאצ’ה היא לאו דווקא הבחירה המתאימה. 

דוגמא נוספת היא אגוזי הברזיל אשר עשירים בסלניום. מדובר על מינרל הנאגר ברקמות וצריכת יתר עלול להוביל להרעלה. לכן חשוב לצרוך אגוזי ברזיל בכמות שלא עולה על גרם ביום, וגם לא בכל יום. עכשיו כשהמושג הזה קצת יותר ברור, הנה רשימה של כמה מזונות סופר פוד מרכזיים.

עלים ירוקים: גרגר נחלים, בוק צ'וי, מנגולד ותרד

הירוקים הם קבוצת מזון עיקרית עתירה בחומרים נוגדי חמצון, בראשם: גרגר נחלים, בוק צ'וי (כרוב סיני), עלי מנגולד, עלי סלרי, תרד, רוקט, פטרוזיליה, כוסברה ואחרים, שעוזרים לעיכול המזון ע”י המרצת ההפרשה של אנזימי עיכול. מגוון של עלים ירוקים מספקים לגופנו את כל החלבון הנחוץ לבריאותנו, והם מכילים הרבה סיבים ובכך מאזנים את חומציות הקיבה. בנוסף, יש בהם כלורופיל התומך בניקוי רעלים מהגוף והדם.

איך לשלב בתפריט: להשתמש בסלטים במגוון של ירוקים, להקפיץ בוק צ'וי במוקפצים ולשלב מנגולד ותרד בפשטידות ותבשילים.

טחינה משומשום מלא

מקור מצוין לסידן. חשוב לשים לב שקונים טחינה משומשום מלא ולא טחינה גולמית שאינה מלאה. טחינה כזו עשירה בסידן, מינרל הדרוש לבניית העצמות ושמירה על חוזקן. הוא גם משחק תפקיד מרכזי בקרישת הדם, בתפקוד תקין של מערכת העצבים והלב, מקנה הגנה לשיניים ואף מקטין את הסיכון לתחלואה בסרטן המעי הגס.  

גוג'י ברי 

אחד האנטי אוקסידנטים החזקים בטבע, יעיל כמדכא תיאבון ומסייע בירידה במשקל. בנוסף, הוא נוגד הזדקנות ומעלה את רמת החיוניות והאנרגיה. ואם כל זה לא שיכנע אתכם, אז הוא גם מחזק ומשפר את מערכת החיסון, מסייע לאזן את רמות הסוכר בדם, משפר את תפקודי הכבד ומגביר את קצב חילוף החומרים.

זרעי צ'יה

מכילים פי שמונה חומצות שומן מסוג אומגה 3 מאשר הכמות הקיימת בדגים שונים ובסלמון בפרט. בנוסף, מהווים מקור מצוין לסיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, ונוגדי חמצון. 

ספירולינה

אצה כחולה ירוקה, מרוכזת מאוד במינרלים ועם תכולת החלבון הגבוהה ביותר בטבע (65%). אצה מיוחדת זו עוזרת לריכוז ובעיות קשב, משפרת משמעותית את קצב חילוף החומרים, ויכולה לעלות רמות המוגלובין בזכות רמות הברזל הגבוהות שהיא מכילה. בנוסף, הספירולינה עשירה בנוגדי חמצון המגנים מפני מחלות סרטן והיא מחזקת את מערכת החיסונית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE