הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו את הדבר החם הבא בעולם הבריאות: תזונה אנטי דלקתית
תהליכי דלקת שונים מתרחשים בגופנו בכל יום ביומו, וברוב המקרים הגוף שלנו יודע כיצד להתמודד איתם ולהתגבר עליהם. אך כאשר תהליכי הדלקת מתגברים, יש צורך לקבל חיזוק מתזונה מיוחדת וספציפית, הנקראת בשמה המקצועי - תזונה אנטי דלקתית

דלקת בגוף מלווה לרוב באדמומיות, כאב מקומי ותפקוד ירוד של האזור הפגוע. בתהליך זה משתתפים מספר רב של תאים וחומרים אשר מיוצרים. חומרים אלו מסוכנים עבור אותם חיידקים מזיקים מפניהם מתגונן הגוף, אך עשויים להיות מסוכנים גם עבור גוף האדם במידה והם מופרשים ביתר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כאשר מתרחשת דלקת ישנם ארבעה תהליכים מרכזיים המתקיימים בגופנו:

  1. הגברת זרם הדם אל המקום הפגוע.
  2. שינוי חדירות התאים של כלי הדם, בכדי שחלבונים רבים וגדולים יותר יוכלו להגיע במהירות לאזור הדלקת ולסייע בטיפול בה.
  3. תאי דם לבנים מגיעים לאזור הפגוע.
  4. הפרשה של מתווכי דלק, בשם ציטוקינים, על ידי תאי הדם הלבנים.

ישנן דלקות אקוטיות אשר נוצרות למשל מפציעות ספורט, אך ישנם מצבים בהם המצב הדלקתי נסתר מעינינו. למשל השמנה ובפרט השמנה בטנית. כאשר ישנו ליקוי במנגנון האנטי דלקתי של הגוף, אותם חומרים המעודדים דלקת, עשויים לצאת מאזור הדלקת אל אזורים אחרים בגוף ולגרום שם להפרשה של חומרים אחרים בתגובת שרשרת. תהליך זה קשור להיווצרות מחלות רבות בניהן אלצהיימר, סוגי סרטן ואף מחלות לב כלי דם.

מהי תזונה אנטי דלקתית?

למעשה מדובר על תזונה מאוזנת, המורכבת ברובה ממזונות בלתי מעובדים וכוללת; פירות וירקות טריים, דגנים מלאים וקטניות. בנוסף, ישנם רכיבי מזון ותבלינים ספציפיים שסגולותיהם האנטי דלקתיות נחקרו ונמצאו יעילות. הנה כמה דוגמאות

אומגה 3

מונעת היווצרות של הפרשה של אותם גורמים המעודדים דלקת ובכך מונעים את היווצרותה או את החמרתה. ניתן למצוא אומגה 3 בדגי ים כמו סלמון, כמו גם באצות, אגוזי מלך וזרעי פשתן. 

כורכום

בעל תכונות אנטי דלקתיות מובהקות. הכורכומין מעכב אנזים אשר מעודד תהליכי דלקת. את הכורכום ניתן לצרוך בתצורות רבות, כאשר הספיגה היעילה ביותר מגיעה צורה של תוסף מזון.  

ג'ינג'ר

נחשב למזון המסייע במניעת דלקת. החומר הפעיל בג’ינג’ר הוא ג'ינג'רול המכיל אנזימים המפרקים חלבון וזהו מנגנון נוסף בו מסייע בהפחתת מדדי הדלקת. כדי להנות ממירב הערכים התזונתיים בג’ינג’ר יש לגרד אותו לפני השימוש. 

לסיכום, תזונה אנטי דלקתית נועדה לשם תמיכה בטיפול רפואי, היא אינה מהווה טיפול או תחליף לתרופות, כאשר יש בהן צורך. לכן, מומלץ להתייעץ עם רופא מוסמך. 

 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE