הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דירוג האישור של ביידן בשפל חדש
הנשיא האמריקני ממשיך לאבד תמיכה בקרב הציבור, כאשר הירידה נראית גם בקרב שחורים, נשים ולטינים. התוצאות מראות שהדמוקרטים עשויים ליפול בבחירות אמצע הקדנציה

על רקע המלחמה במזרח אירופה, דירוג האישור של ג'ו ביידן צנח - ושבעה מתוך עשרה אמריקנים הביעו חוסר אמון ביכולתו של הנשיא להתמודד עם הפלישה הרוסית לאוקראינה. כך בסקר חדש של חדשות NBC, מצא גם כי 8 מתוך 10 דואגים מפני אפשרות למלחמה גרעינית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

וכאשר האינפלציה נמצאת בשיא זה 40 שנה, רוב מכריע מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם מאמינים שארצות הברית נמצאת בכיוון הלא נכון, ודחו את אופן הטיפול של הנשיא בכלכלה. 

באופן כללי, על פי הסקר של רשת החדשות, דירוג האישור של ביידן הגיע לשפל של 40% - שזו הרמה הנמוכה ביותר בתקופת הנשיאות שלו. 55 אחוזים מהנשאלים מסתייגים מעבודתו של הנשיא. 

השחיקה בתמיכה בנשיא נראית על פי כל הקבוצות הדמוגרפיות המרכזיות, כולל משיבים שחורים, נשים, לטינים, ועצמאיים. 

נוסף לכך, הסקר מצא כי המפלגה הרפובליקנית נהנת כעת מהובלה של 2 נקודות על הדמוקרטית, בשאלה איזו מפלגה צריכה לנצח בקונגרס בבחירות אמצע הקדנציה שייערכו בנובמבר הקרוב. 

"מה שהסקר הזה אומר הוא שהנשיא ביידן והדמוקרטים הולכים לקראת בחירות קטסטרופליות", אמר הסוקר הרפובליקני ביל מקינטרף, שערך הסקר עם עמיתו הדמוקרטי ג'ף הורוויט. 

יש גם כמה נקודות חיוביות עבור ביידן והדמוקרטים, כולל עלייה באחוז האישור בטיפול של הממשל במגפת הקורונה. כמו כן, כמעט 80% מהאמריקנים מודים כי הם מסכימים עם ההחלטה של ביידן לאסור על יבוא נפט מרוסיה - גם אם המשמעות היא מחירי גז גבוהים.

אך מספר גבוה, 82 אחוזים, מודאגים מכך שהמלחמה תגרום בסופו של דבר לשימוש בנשק גרעיני, 74 אחוזים חוששים שחיילים אמריקנים ייכנסו לאוקראינה, ו-83% מודאגים שהמלחמה תימשך ועליית המחירים במשאבות אחריה.

יש לציין כי הסקר נערך בין ה-18 ל-22 במרץ, לפני נסיעתו של הנשיא לפולין - שם נפגש עם בעלות הברית של נאט"ו, ביקר חיילים אמריקאים, הגיע לגבול אוקראינה ונשא נאום חשוב לעולם, אך עורר סערה כאשר אמר מול כל העולם: "למען השם, האיש הזה לא יכול להישאר בשלטון… רודן אשר שואף לבנות מחדש אימפריה, לעולם לא יצליח למחוק את אהבת העם לחירות. אנשים חופשיים מסרבים לחיות בעולם של חוסר תקווה וחושך". זאת, שעות בודדות לאחר שכינה את פוטין "קצב" בהתייחסו למלחמה עקובת הדם באוקראינה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE