הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר המהגרים צפוי לחצות נתונים של שני עשורים - בעוד ביידן מתכנן להכריז על סיום המדיניות בגבול
המדד מתייחס לכמות של ששת החודשים הראשונים של שנת הכספים, כאשר כבר בימים הקרובים ארה"ב צפויה לעבור את מיליון המפגשים בגבול - ואף מתקרבת לנתונים של כל שנת 2021

מפקד משמר הגבול האמריקני חשף ביום שלישי כי המדינה עומדת לעבור נתון מדהים של מיליון מהגרים בגבול הדרומי במחצית הראשונה של שנת הכספים. זאת, כאשר ממשל ביידן מתכנן להכריז על סיום המדיניות בגבול שעברה בתקופת טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוכני משמר הגבול (צילום: Shutterstock)

 

המדד המתייחס לששת החודשים הראשונים של שנת הכספים יהיה הגבוה ביותר זה שני עשורים לפחות, והחשש של הרשויות הוא שהמספר יעבור את 1.7 מיליון המפגשים עם מהגרים שנרשמו בכל שנת 2021.

"ככל הנראה ביומיים שלושה הקרובים, נעבור את מיליון המפגשים עם מהגרים בגבול הדרום-מערבי", אמר הפקד ראול אורטיז באירוע אבטחת הגבול בסן אנטוניו, טקסס. 

עד פברואר, כבר היו 838,685 מפגשים בין כוחות הגבול למהגרים. הנתון מתייחס כאמור לשנת הכספים 2022, שהחלה באוקטובר אשתקד. בחודש פברואר לבדו היו 164,973 מפגשים עם מהגרים  - שגם זה נתון גבוה ביותר כאשר בשנת 2021 נרשמו 101,099 מפגשים, ובשנה שלפני כן נרשמו 36,687. כך על פי נתונים של סוכנות המכס והגנת הגבולות.

אורטיז הוסיף כי בימים אלה, ישנם כ-7,000 מעצרים של מהגרים ביום - זאת לעומת 5,900 ביום בחודש פברואר. 

חשיפת המספרים הגבוהים להפליא מגיעה כאשר ממשל ביידן מתכנן להכריז על המדיניות בדרום אשר מאפשרת לרשויות להרחיק את המהגרים, שהוחלה בתקופת ממשל טראמפ במטרה להאט את התפשטות נגיף הקורונה.

המדיניות הנקראת 'כותרת 42', אפשרה לארצות הברית להשאיר את מבקשי המקלט בצד המקסיקני, עד לשימוע בתיקים של המבקשים. מאז כניסתו לתפקיד, ביידן ניסה לבטל את המדיניות הזו - אך בית המשפט חסם אותו פעם אחר פעם. עם זאת, כעת נראה שמאמציו של הנשיא יצליחו. 

רק בשבוע שעבר נחשף כי המחלקה לביטחון המולדת (DHS) ביקשה מהפנטגון סיוע בשמירה על הגבול הדרומי כאשר יש צפי לזינוק במספרים. 

בדיון עם ועדת שירות הביטחון של הסנאט, הגנרל גלן ואנהרק - ראש פיקוש ההגנה האווירית והחלל של צפון אמריקה - אמר כי הבקשה של ה-DHS נמצאת "בשלבי תכנון, לספק יכולת או קיבולת נוספת על בסיס הפוטנציאלי להגירה נוספת".

נוסף להגירה המוכרת, עקב המלחמה במזרח אירופה ישנם אוקראינים רבים שמנסים לחצות את הגבול הדרומי. עם זאת, הפליטים האוקראינים לא יתמודדו עם קשיים רבים, שכן מאיורקס הודיע בשבוע שעבר שהמחזיקים בדרכון אוקראיני פטורים מכותרת 42 - החקיקה מתקופת טראמפ המאפשרת לפקידי הגבול לגרש מהגרים מיידית כחלק מהמאבק בקורונה.

 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE