הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהי תזונה אנטי דלקתית וכיצד היא יכולה לעזור לכם
אנדומטריוזיס הינה מחלה הפוגעת בתשע מתוך עשר נשים בגיל הפוריות והיא מאופיינת בתאי רירית הרחם אשר מתפזרים במקומות שונים בגוף. התסמינים לא נעימים ורבים. אך החדשות הטובות הן שניתן למזער אותם באמצעות תזונה ייחודית

אנדומטריוזיס הינה מחלה אשר באה לידי ביטוי אצל כל אישה באופן מעט אחר. אך חשוב להכיר כמה מהתסמינים המרכזיים והנפוצים ביותר: תשישות, כאבים בעת קיום יחסי מין, כאבי אגן, הפרעות במערכת העיכול, נפיחות, קשיי פריון ומצבי רוח. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז מה הקשר בין תזונה לאנדומטריוזיס?

אנדומטריוזיס הינה למעשה מחלה דלקתית, לכן, ההמלצה הגורפת היא לעבור לתזונה אנטי דלקתית, כך יהיה ניתן להאט משמעותית את קצב ההתקדמות של המחלה. אם כך, מהי תזונה אנטי דלקתית? בראש ובראשונה המטרה שלה היא להביא לשיפור ניכר בדלקת בעקבות מזונות מסוימים.

הנה כמה עקרונות מרכזיים הקיימים בתזונה אנטי דלקתית:

1. הפחתת מזוון מעובד: מזון תעשייתי כולל תוספים מזיקים כגון חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, מתחלבים, צבעי מאכל ועוד. מומלץ לעבור למזון פשוט, טבעי, וגולמי  כגון ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים, מזונות עם סימון ירוק ועוד.

2. הפחתת סוכר לבן: כן, גם מתוקים ושתייה מתוקה. זאת לצד העדפת פחמימות מורכבות תוך התייחסות לבעיות במערכת העיכול. חשוב לצמצם אכילת מתוקים ולבחור תחליפים ביתיים כמו: חטיפי שוקולד מריר עם, תמרים, ממרחי אגוזים ללא סוכר ועוד. 

3. בפחתת גלוטן: רצוי להפחית מזונות המכילים גלוטן כגון פסטה, לחמים ומאפים. מומלץ לעבור לדגנים מלאים, ירקות עמילניים שאינם מכילים גלוטן כמו אורז בסמטי, עדשים, בטטה, קינואה, כוסמת ועוד .

5. הפחתת מזונות המכילים שומן רווי או שומן טראנס: נסי לאכול שומנים ממקורות טובים כמו: אגוזים שונים, אבוקדו, שמן זית, טחינה ועוד. 

6. הכנסי לתפריט יותר מזונות המכילים אומגה 3 ממקור חי וצמחי. כגון: סלמון, אצות, זרעי צ'יה, זרעי פשתן, שמן קנולה, אגוזי מלך ועוד. 

לסיכום, קיימים לא מעט עקרונות תזונתיים לאנדומטריוזיס, אך חשוב כי כל אישה תמצא את עקרונות התזונה המתאימים ביותר עבורה, זאת בליווי איש מקצוע, בדיקות, וכדומה. כמו כן, יש לזכור כי מדובר בתהליך הדורש אמונה וסבלנות. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE