הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס נאבק בפתיחת הגבול הדרומי: עשרות אוטובוסים מלאים במהגרים יצאו לכיוון וושינגטון הבירה
גרג אבוט אמר בציניות כי המהלך "יתן מענה מיידי עבור צרכי" המהגרים. כמו כן, הוא הנחה את הרחבת בדיקות הרכבים המסחריים ואספקת ציוד נגד מהומות לכוחות בגבול

עם סיום מדיניות 'הישארו במקסיקו' בחודש הבא, וההחלטה של הפנטגון לא לשלוח כוחות לסיוע אבטחת הגבול - מושל טקסס הורה לעצור ולבדוק כלי רכב מסחריים שחוצים את גבול מקסיקו-ארה"ב, ואמר כי בכוונתו להוציא אוטובוסים מלאים במהגרים אל וושינגטון הבירה, כדי להילחם בביידן ובקונגרס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל טקסס גרג אבוט

 

שבעה שבועות בלבד נותרו על סיום המדיניות בגבול, ששמה הרשמי 'כותרת 42' והיא הוחלה תחת ממשל טראמפ כצו בריאותי הנלחם בהתפשטות הקורונה והפירצה בגבול. בתגובה, המושל הרפובליקני גרג אבוט הכריז על מספר צעדים כדי להגן על מדינתו הנמצאת בקו החזית, ולהילחם בזרם המאסיבי הצפוי של מהגרים שיחצו את הגבול באביב הקרוב.

"כדי לעזור לפקידים מקומיים, ומכיוון שהקהילות מוצפות על ידי המוני מהגרים לא חוקיים בגלל ממשל ביידן, טקסס מספקת אוטובוסים עבור מהגרים בלתי חוקיים שיורדו בוושינגטון הבירה", אמר אבוט ביום רביעי. "אנחנו שולחים אותם לבירת ארצות הברית, שם ממשל ביידן יוכל לתת מענה מיידי יותר עבור הצרכים של האנשים להם מאפשרים לחצות את הגבול שלנו". 

זמן קצר לאחר ההצהרה, המושל חתם על צו אשר מנחה את חטיבת טקסס לניהול חירום, לעמוד בראש המבצע. 

גורמים רשמיים בטקסס אמרו שהם יתחילו ב"פעילות צבאית מוגברת" בגבול הדרומי, ויתקינו תיל תער בחלק מאזורי המים הנמוכים לאורך הנהר, כדי להרתיע מהגרים לחצות. כמו כן, המשמר הלאומי יהיה עם ציוד מהומות כדי למנוע "אלימות פוטנציאלית" מצד שיירות מהגרים. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

לצד הצבת חיילי טקסס בעיר הגבול ווסלקו, אבוט הנחה הרחבת בדיקות של כלי רכב מסחריים המגיעים לנמלי הכניסה של ארה"ב, שכן רבים מהם "מבריחים מהגרים ומטענים בלתי חוקיים אחרים לטקסס ולכבישים שלנו". המושל הודה כי הצעד "יאט באופן דרמטי את התנועה", אך זה "יעזור להבטיח שהטקסנים לא יהיו בסכנה".

בתגובה לצעד, הנציג הדמוקרטי הנרי קואלר, מתנגד חריף למדיניות הגבול של ממשל ביידן, אמר כי אבוט בבירור "מנסה לתת נקודה למחוקקים בוושינגטון".

המושל הרפובליקני אמר כי ההכרזה ביום רביעי היא רק השלה הראשון בתהליך של המדינה לקראת הסרת כותרת 42 בסוף חודש מאי. "טקסס תמשיך להעריך, ללחוץ ולהתנגד למדיניות הגבול הפתוחה של ממשל ביידן, ותכריז על פעולות נוספות כדי להגיב לפעולות חסרות התקדים הללו".

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אישר את הפסקת המדיניות ב-23 במאי, שהוטלה לראשונה במרץ 2020. עד כה, הצו אפשר לפקידי הגבול לגרש באופן מיידי כמעט 2 מיליון מהגרים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE