הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוששת להתאמן בזמן מחזור? כך תעשי את זה נכון
מחקרים חדשים מראים כי פעילות גופנית בזמן מחזור יכולה להקל על תסמינים של נפיחות, כאב, וכדומה. במילים אחרות, ההמלצה הגורפת היא לגמרי להתאמן בזמן המחזור. עם זאת, יש אימונים מומלצים יותר ופחות. הנה כל מה שחשוב שתדעי

עייפות כללית, נפיחות, כאבי בטן, כאבי גב, ותסמינים נוספים, איך לומר בעדינות - לא בדיוק עושים חשק לשים בגדי ספורט ולצאת לאימון. אך בניגוד לאמונה הרווחת, פעילות גופנית בזמן מחזור הינה חיובית ובריאה במיוחד, והיא אפילו יכולה להקל על התסמינים של המחזור. 

  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כידוע, בזמן המחזור ישנה ירידה משמעותית של הורמוני הרבייה, כך שהתחושה היא עייפות ומצב רוח לא מרומם במיוחד. החדשות הטובות הן שבאמצעות פעילות גופנית, המשחחרת אנדורפינים, ניתן לשפר את מצב הרוח ואף את התחושה הכללית, פיזית ורגשית כאחד. כמו כן, פעילות גופנית מורידה משמעותית את הנפיחות בבטן בזמן המחזור. למעשה, נשים שעשו יוגה בזמן מחזור דיווחו על פחות כאבים ונפיחות.

אז מה מומלץ לעשות?

מי שמתאמנת באופן רגיל ועל בסיס יומי, יכולה לבצע כל אימון ותרגיל שהיא רוצה. באופן כללי, מומלץ לבצע פעילות אירובית, ריקודים, הליכה, וכדומה. אלה מעלים משמעותית את כמות האנדורפינים ומסייעים להפגת כאבים ושיפור במצב הרוח.  בנוסף, תרגילי ידיים וחזה, עבודה על פלג גוף עליון, יוגה, פילאטיס וכדומה, מומלצים מאוד גם כן. 

חשוב להיות מוכנים לפני האימון על ידי חבישת טמפון או רפידה המיועדים לזרימה אפשרית כבדה יותר. אפשר גם ללבוש מכנסיים כהים למקרה של דליפה, ומומלץ להביא זוג תחתונים או בגדים נוספים לחדר הכושר כדי להחליף אותם לאחר האימון.

ממה כדאי להימנע בזמן מחזור?

כפיפות בטן

הרמת משקולות 

תרגלי גב תחתון 

ריצה מהירה  

ספינינג 

לסיכום, חשוב גם להפקיד על שתייה מרובה ואכילה מאוזנת כאשר נקודת המוצא היא להקשיב לגוף שלך. ותזכרי, גם אם את מרגישה עייפה וחלשה במחזור הבאה שלך, זכרי כי מפורשים פחות הורמונים נשיים מה שמאפשר לך בסופו של יום, להיות חזקה יותר. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE