הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוק חדש באוקלהומה: ביצוע הפלה - עבירה פלילית שעלולה לגרור 10 שנות מאסר
הצעת החוק תיכנס לתוקף במהלך הקיץ ותאפשר לשלוח רופאים וכדומה לעשור בכלא, במקביל להטלת קנס בגובה 100 אלף דולר. לעומת זאת, אישה שעוברת את ההליך אינה מסתכנת במעצר. החוק לא מחריג מקרי אונס או גילוי עריות, אך כן מחריג מצבים שבהם קיימת סכנה לחיי האם

מושל מדינת אוקלהומה, קווין סטיט, חתם היום (שלישי) על הצעת חוק חדשה שקובעת שביצוע הפלות מהווה עבירה פלילית שעלולה לגרור עד עשר שנות מאסר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים נגד הצעת החוק, מוקדם יותר החודש באוקלהומה (צילום: רויטרס)

 

על אף שחתם על הצעת החוק היום, החקיקה תיכנס לתוקף רק בהמשך השנה (90 ימים לאחר שבית הנבחרים המקומי יצא לפגרה, דבר שאמור לקרות בחודש הבא).

במסגרת החוק השנוי במחלוקת, נאסר על ביצוע הפלות בכל שלב של היריון, מלבד מקרים שבהם נשקפת סכנת חיים לאם. לעומת זאת, הצעת החוק אינה מחריגה מקרי אונס או גילוי עריות.

 

 

כל אדם שיורשע בביצוע הפלה עלול להישלח למאסר בפועל במשך עד עשר שנים, וזאת במקביל לקנס כספי בגובה 100 אלף דולר. למען הסר ספק, החוק אינו מאפשר להגיש כתב אישום כנגד אישה שעוברת הפלה, אלא כנגד רופאים ואחרים שמבצעים את ההליך בפועל.

"אנחנו רוצים להוציא הפלות מהחוק באוקלהומה", הצהיר בגאווה המושל סטיט בעת החתימה, "הבטחתי לתושבי המדינה שאני אחתום על כל חקיקה 'פרו-חיים' שתונח על השולחן שלי, וכך אעשה היום".

 

מושל אוקלהומה, קווין סטיט, חותם על הצעת החוק מוקדם יותר היום (צילום: לשכת מושל אוקלהומה)

 

עם אישור הצעת החוק, אוקלהומה הצטרפה למספר מדינות נוספות עם מושלים רפובליקניים, שדאגו לחוקק חוקים דומים במהלך החודשים האחרונים. בנוסף, אישור הצעת החוק מגיע בתקופה שבה בית המשפט העליון של ארצות הברית שוקל לבטל את פסיקת 'רו נגד וייד' ההיסטורית.

מוקדם יותר השנה דיווחנו על כך שכמות הנשים מטקסס שנסעו למדינות השכנות - ביניהן אוקלהומה - על מנת לבצע הפלה זינקה בקרוב ל-800% מאז שמדינת הכוכב הבודד חוקקה חוק שנוי במחלוקת האוסר על ביצוע הפלות בשלב מוקדם בהריון.

פי דו"ח שפורסם היום (חמישי) ע"י ארגון "הורות מתוכננת" ("Planned Parenthood) - מלכ"ר המספק מגוון שירותי בריאות לנשים - שתי המדינות שהפכו ליעדים הפופולריים ביותר בקרב נשים מטקסס שמבקשות לעבור את ההליך הן קולורדו ואוקלהומה (ניו מקסיקו, קנזס ומיזורי דורגו מיד אחריהן).

למעשה, נשים מטקסס היוו יותר מ-50% מההפלות שבוצעו באוקלהומה בין ה-1 בספטמבר ל-31 בדצמבר. לשם השוואה, בתקופה המקבילה ב-2020 רק 10% מההפלות באוקלהומה בוצעו בקרב נשים מטקסס.

"ישנן נשים שזקוקות לבצע הפלה, והאיסור הזה לא משנה את זה", מסבירה ד"ר אימן אלסדין, בכירה בארגון, "לאוקלהומה אין את היכולת לקלוט את כל המטופלות שבורחות מטקסס כדי לעבור הפלה", היא הוסיפה והזכירה כי גם אוקלהומה שוקלת לאסור על ביצוע הפלות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE