הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופר פורד: הכירו את יתרונותיו של קמח הטף ודרכים לשלב אותו במטבח
הוא מושלם בעיקר עבור צמחוניים, טבעוניים, מתאמנים ואף נמנעים מגלוטן. הוא מכיל מגוון יתרונות בריאותיים מפתיעים ומהווה תחלופה מושלמת לכל פשטידה, מאפה, ועוגה. כך תשלבו את קמח הטף במטבח שלכם בקלות ובפשטות

בשנים האחרונות קמח הטף הפך להיות הכוכב המרכזי במטבחים רבים, ולגמרי בצדק. הוא מביא עימו לא מעט יתרונות בריאותיים ותזונתיים חשובים וכאמור, הוא מהווה תחלופה בריאה ומזינה במיוחד עבור מי שנמנע מגלוטן. אם אתם עדיין לא יודעים כיצד לשלב את הקמח במיוחד בתפריט שלכם, ומה הוא מביא עימו, הנה הרשימה המלאה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחזק את השלד

הטף מכיל כמות עצומה של סידן. כך למשל כוס אחת של קמח טף מכילה 35% מהתצרוכת היומית המומלצת של סידן, שחשוב גם לעצמות, גם להתכווצות שרירים תקינה וגם לתפקודי הלב. 

שומר על רמות ברזל תקינות 

הקמח הייחודי מכיל ברזל בשפע וכך הוא למעשה תורם לרמת המוגלובין תקינה ומסייע למניעה ולטיפול במצבים של אנמיה, חוסר ריכוז, עייפות, חולשה ועוד. כוס טף מכילה 82% מהתצרוכת היומית המומלצת של ברזל, שחשוב גם להתפתחות תקינה של ילדים.

מאזן את רמות הסוכר בדם

חצי כוס טף מכילה את התצרוכת היומית המומלצת של מנגן, שהוא מינרל התורם למניעת עלייה חדה ברמות הסוכר בדם. גם הסיבים שהוא מכיל תורמים לכך מכיוון שהם גורמים לשחרור איטי יותר של האינסולין.

מסייע בבניית שריר 

הטף מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לבניית חלבון שלם הדרוש לבניית שריר. כוס אחת של טף מכיל חצי מכמות החלבון היומית עבור אדם ממוצע, לכן הוא אידיאלי עבור מתאמנים ובמיוחד עבור צמחונים וטבעונים.

מחזק את מערכת החיסון

הטף ייחודי בכך שיש בו כמות גבוהה של ויטמין C, מה שלא קיים בזרעים ובדגנים אחרים. בנוסף הוא מכיל אבץ. אלה חיוניים לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון.

מעלה את רמות האנרגיה

צריכת טף מגבירה את ייצור ה־ATP, מולקולה חיונית ליצירת אנרגיה שהיא תחנת הכוח של התא, מזרזת תהליכים אנזימתיים, מעורבת בייצור תאי דם אדומים ומחזקת את תפקוד מערכת העצבים.  

מקל על תהליך העיכול

הטף עשיר סיבים תזונתיים וכך הוא מסייע במקרים של עצירות וטחורים. כמו כן, הוא מחזק ושומר על החיידקים הידידותיים במעיים. קמח הטף קל במיוחד לעיכול, ובהיותו נטול גלוטן הוא מקל על מערכת העיכול גם עבור רגישים לגלוטן וחולי צליאק.

תורם לבריאות הלב 

קמח הטף עשיר גם בויטמין B6 החיוני להמרת חומצת אמינו לציסטאין - המרה חיונית למניעת מחלות לב והפחתת לחץ דם. בנוסף, הסיבים שהוא מכיל מסייעים בהפחתת רמות שומנים וכולסטרול.

מנקה את הגוף מרעלים

הסיבים הקיימים בטף מטאטאים מהגוף עודפי כולסטרול, שומנים מזיקים ורעלנים נוספים המזיקים לתפקודו התקין.

מאזן הורמונלית

הטף מסייע במקרים של חוסר איזון הורמונלי, ובעיקר בתסמונת קדם וסתית, מכיוון שהוא תורם להפחתת כיווצים ברחם.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE