הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חושבים להתחיל לקחת תוספי תזונה? אתם חייבים לקרוא את זה
הם מהווים השלמה של רכיבי תזונה חיוניים ומחצית מהאוכלוסייה העולמית לוקחת אותם באופן קבוע. אך כיצד ניתן לדעת אילו תוספי תזונה לבחור? איך צורכים אותם בצורה היעילה ביותר? ומה חשוב לדעת לפני שרוכשים? הנה כל המידע הרלוונטי

רגע לפני שאתם רצים לבית המרקחת או לחנות הטבע הקרובה לביתכם על מנת לרכוש מספר תוספי תזונה, חשוב שתכירו כמה עובדות והמלצות בנושא. לשם כך ריכזנו עבורכם מידע חשוב שיעזור לכם לבחור נכון את תוספי התזונה שישרתו אתכם ואת הבריאות שלכם באופן הטוב והמדויק ביותר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז, מי למעשה זקוק לתוספי תזונה?

המזונות שאנו אוכלים היום אינם עשירים ברכיבי תזונה כמו בעבר. גם ירקות ופירות מכילים היום אחוזים נמוכים יותר של חומרים מזינים ביחס לעבר. למעשה, הם מאבדים אחוז ניכר מרכיבי התזונה שלהם, כמות הסוכר בהם עולה ועוד. בנוסף, אורח החיים המודרני גורם לכך שאנו נחשפים פחות לאור השמש ונמצאים פחות בתנועה. עובדות המשפיעות על רמות הויטמינים בגוף.

אם כך, ספורטאים למשל זקוקים לתוספים על מנת לשפר את הביצועים שלהם ולהגדיל את מסת השריר. התוספים המרכזיים הם סידן וויטמינים ממשפחת B להפקת אנרגיה. בנוסף, צמחונים וטבעונים נוטים לקחת B12. אותו הדבר לגבי נשים הרות. 

רבים נוספים בוחרים בנטילת תוספי תזונה כתמיכה לתזונה היומית שלהם, כאשר במקרים רבים ישנן המלצות רשמיות לכך מטעם ארגוני הבריאות בעולם. 

מדוע חשוב ליטול תוספי תזונה?

כיום האדמות החקלאיות במקומות רבים דלות בנוטריינטים (חומרים מזינים), התוצרת החקלאית מרוססת ומשק החי חשוף לצריכת הורמונים, אנטיביוטיקה ועוד, כל אלו משפיעים על איכות המזון שאנו אוכלים בכל יום, לכן גם אם נאכל הרבה פירות וירקות, עדיין נוכל להגיע למצבי מחסור בויטמינים ומינרלים. 

הנה רשימת תוספי התזונה הפופולריים ביותר כיום: 

אומגה 3 

מדובר על התוסף הנמכר ביותר בארצות הברית, ובמקומות נוספים בעולם. האומגה 3 הינה למעשה חומצת שומן חיינות מאוד לגופנו. 

למה זה טוב: מניעת מחלות לב ושבץ מוחי, להפחתת סיכון לדיכאון, לשיפור תפקוד קוגניטיבי ולהתפתחות המוח של עוברים, ואף למניעת מחלות כרוניות שונות.  

ויטמין D

מככב כבר כמה שנים בראש רשימת תוספי התזונה ואף זכה לכינוי "אומגה 3 החדש‭."‬ 

למה זה טוב: חיוני לטיפול אוסטיאופורוזיס ומניעת שברים בגיל מבוגר. עוזר למנוע סוכרת, סרטן ומחלות אוטואימוניות. בנוסף, הוא מסייע גם במניעת השמנה ואפילו בשיפור ביצועים ספורטיביים.

פרוביוטיקה 

תוספי פרוביוטיקה רשמו השנה עלייה משמעותית לפי מספר סקרים בינלאומיים, ובצדק. מדובר על אחד מתוספי התזונה היעילים והטובים ביותר. 

למה זה טוב: למניעת מחלות זיהומיות שונות, בפרט אצל תינוקות וילדים. בנוסף, תוסף תזונה זה יעיל במיוחד לטיפול ולמניעה של זיהומים נרתיקיים. מספר מחקרים אחרונים מצאו כי לפרוביוטיקה אפקט הגנתי מפני מחלות דלקתיות במעי.

ויטמין C 

מככב ברשימת תוספי התזונה הפופולריים ביותר, כאשר למעלה מ-40 אחוזים מהאמריקאים נוטלים אותו. 

למה זה טוב: יעיל בטיפול בשפעת, מחזק את מערך ההגנה החיסונית של הגוף, וממלא תפקידים חשובים במניעת מחלות לב וכלי דם. בנוסף, מוריד משמעותית את הסיכון לסוכרת ולסרטן, וחיוני לבריאות הרקמות  והעור.

כללים חשובים שכדאי שתדעו: 

‭.1‬ נסו לרכוש אך ורק תוספים שעליהם תוכלו לקרוא את התכולה מפורטת.

‭.2‬ יש תוספים שלא מומלץ ליטול ללא פיקוח רפואי ובדיקות, ביניהם: ויטמין ‭,A‬ ויטמין K וברזל.

כמו כן, אם אתם סובלים ממחלות, עדיף שלא תקחו שום תוסף על דעת עצמכם.  

‭.3‬ לא מומלץ לבצע בדיקות דם במהלך נטילת התוסף, מכיוון שהשימוש בו עלול למסך את הרמה האמיתית של החומרים בגוף. ההמלצה היא להפסיק את נטילת התוסף כשבוע לפני הבדיקה.  



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE